האם לאנטי-היסטמינים השפעה על התגובה למעכבי בקרה חיסונית כנגד מחלות ממאירות? (Cancer Cell)

שחרור היסטמין מתאי סרטן או עקב תגובה אלרגית עשוי להפחית את הפעילות כנגד גידול ולהגדיל את העמידות של גידולים ממאירים לטיפול אימונותרפי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Cancer Cell. יתרה מזאת, בחולי סרטן עם רמות היסטמין גבוהות תתכן תועלת למתן תכשירים המכוונים כנגד H1 בשילוב עם אימונותרפיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים צורך רב לשיפור היעילות של טיפול אימונותרפי. מטרת המחקר הייתה לקבוע אם תרופות נפוצות אותן נוטלים חולים בזמן טיפול אימונותרפי עשויים להשפיע על יעילות הטיפול כנגד גידולים ממאירים.

צוות החוקרים ביקש לקבוע אם תרופות נפוצות בשימוש עשויות להשפיע על התגובה למעכבי בקרה חיסונית. הם אספו נתונים קליניים אודות חולים שקיבלו טיפול במעכבי בקרה חיסונית לצורך המחקר הרטרוספקטיבי ובחנו את התוצאות הקליניות בחולי מלנומה שנטלו תרופה נוספת מבין רשימה של 40 תרופות נפוצות בזמן טיפול במעכבי PD-1/PD-L1 במטרה לבחון את ההשפעה של התרופות הנלוות על התגובה לטיפול באימונותרפי.

מהנתונים עולה כי בחולים עם מלנומה או סרטן ריאות שנטלו נוגדי-היסטמינים המכוונים כנגד H1 במהלך טיפול אימונותרפי תועדו תוצאות קליניות טובות יותר משמעותית. בנוסף, הנתונים הקליניים הציעו כי מתן נוגדי-היסטמינים המכוונים כנגד H1 הגביר את הפעילות של תאי T כנגד הגידול.

הממצאים מעידים כי טיפול בנוגדי היסטמינים המכוונים כנגד H1 לווה בשיפור התגובה לטיפול אימונותרפי. עם זאת, השימוש בתרופות אלו לא לווה בתוצאות טובות יותר בחולים שקיבלו טיפול כימותרפי, רמז לכך שלתרופות המכוונות היסטמין פועלות ישירות כנגד תאי סרטן.

החוקרים הופתעו מהיקף ההשפעה של נוגדי-היסטמינים על ההשפעה של טיפול אימונותרפי. בשלב הבא הם מתכננים לאשר את תוצאות המחקר הרטרוספקטיבי במסגרת מחקר קליני ולבחון אם הוספת נוגדי-היסטמינים המכוונים כנגד H1 עשויה להגביר את התגובה לטיפול אימונותרפי בחולי סרטן, בפרט באלו עם רמות היסטמין גבוהות בדם.

Cancer Cell, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה