אורולוגיה

קרם קנאביס מקומי מקל על גרד משנית למחלת כליות כרונית (Kidney Med)

קרם מקומי המכיל קנאביס מקל משמעותית על חומרת תסמיני גרד משנית מחלת כליות כרונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Kidney Medicine.

החוקרים מסבירים כי תכשירים רבים המכילים קנבינואידים עשויים לשמש למגוון הפרעות עוריות, דוגמת אקנה, דרמטיטיס אלרגית, פסוריאזיס וגרד. אחת ההשפעות המעניינות של תכשירים אלו נוגעת לפעילותו כנגד גרד, אשר לא נבחנה רבות, בפרט בחולים עם גרד אורמי.

המחקר כלל חולים עם מחלת כליות בשלב סופני תחת המודיאליזה כרונית שלוש פעמים בשבוע לאורך למעלה מ-90 ימים. בכל 60 החולים במחקר תועד מדד של 3 ומעלה בסולם Worst Itching Intensity Numerical Rating Scale. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 61.6 שנים ומדד חומרת גרד התחלתי עמד על 6.7 נקודות. החולים חולקו באקראי לקבלת פלסבו או קרם קנאביס והתוצא העיקרי היה עצימות הגרד לאחר ארבעה שבועות.

מהנתונים עולה כי מדד עצימות הגרד ירד ל-2.6 נקודות בקבוצת ההתערבות ול-3.6 בקבוצת הפלסבו (הבדל ממוצע לאחר תקנון של 1.1-). עוד עולה כי מדדי Skindex-10 לאחר ארבעה שבועות היו נמוכים יותר בקבוצת הטיפול בקרם קנאביס, אך ממצא זה לא היה מובהק סטטיסטית.

בשתי הקבוצות לא דווח על אירועים חריגים משנית להתערבות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מדגם גדול יותר ומשך מעקב ארוך יותר במטרה לאשר את ממצאי המחקר, בפרט בכל הנוגע לאיכות החיים על-רקע גרד.

Kidney Med, Aug 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה