אורולוגיה

האם מגנזיום סולפט משפר הקלה בכאב משנית לאבני כליות? (Ann Emerg Med)

הוספת מגנזיום סולפט לטיפול ב-Diclofenac מובילה להקלה גדולה יותר בכאב לעומת מתן Diclofenac לבדו בחולים בחדרי מיון עם כאב חד משנית לאבני כליה, אם כי התועלת של הוספת מגנזיום סולפט לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Emergency Medicine.

המחקר הפרוספקטיבי, כפל-סמיות, באקראי, נערך בין נובמבר 2022 ועד אוגוסט 2023 וכלל 840 מבוגרים (גילאי 18-65 שנים) עם חשד לאבן כליה אקוטית ומדד כאב של 5 נקודות ומעלה לפי סולם NRS (או Numeric Rating Scale) אשר פנו לחדרי מיון באחד משלושה מרכזים אוניברסיטאיים בטוניסיה.

כל המשתתפים קיבלו זריקת Diclofenac לתוך השריר ולאחר מכן הם חולקו באקראי לקבלת מגנזיום סולפט (280 חולים), לידוקאין (280 חולים), או סליין (280 חולים).

התוצא העיקרי היה שיעור המשתתפים שהשיגו ירידה של לפחות 50% במדד NRS לאחר שלושים דקות מקבלת הטיפול התרופתי.

בסופו של דבר, 277 (81.7%) מהחולים בזרוע טיפול במגנזיום סולפט, 204 חולים (72.9%) בזרוע טיפול בלידוקאין ו-201 חולים (71.8%) מאלו בקבוצת הביקורת השיגו שיפור של לפחות 50% במדד NRS לאחר שלושים דקות. עם זאת, ההבדל במדדי כאב שתועד בין שלוש הקבוצות לא ענה על הסף להגדרת חשיבות קלינית (1.3 ומעלה) בכל נקודת זמן.

הצורך בטיפול הצלה לשיכוך כאבים היה קטן יותר עם מגנזיום סולפט, אך לא תועד הבדל במספר הביקורים החוזרים לחדר מיון בשל הישנות אבני כליות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור היעילות ומיעוט תופעות הלוואי, מגנזיום סולפט מהווה טיפול משלים הולם לשיכוך כאבים משנית לאבני כליות וניתן לשלבו עם זריקה לתוך השריר של נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים כקו טיפול ראשון.

Ann Emerg Med, July 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה