אורולוגיה

ארבע מכל עשר נערות ונשים צעירות סובלות מחסר ברזל (JAMA)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Medical Association עולה כי כ-40% מהבנות והנשים הצעירות בארצות הברית סובלות מחסר ברזל, העלול להוביל לעייפות וסיכון מוגבר לבעיות רפואיות רבות. מהנתונים עולה עוד כי ב-6 מכל 100 בנות ונשים צעירות רמות ברזל נמוכות באופן קיצוני עם אנמיה משנית לחסר ברזל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעבר לקוצר נשימה ועייפות, תסמינים אחרים של אנמיה משנית לחסר ברזל כוללים עור חיוור, תחושת קור בידיים ורגליים, או סחרחורות. הסיבות הנפוצות ביותר לאנמיה משנית לחסר ברזל כוללות אובדן דם, כמו למשל עקב מחזורי ווסת כבדים, או משנית לתזונה טבעונית או צמחונית הכוללת כמות קטנה של ברזל במזון.

החוקרים אספו נתונים לאורך 12 שנים אודות קרוב ל-3,500 בנות ונשים בגילאי 12-21 שנים.

מהנתונים מהמחקר הנוכחי עלה כי קרוב ל-40% מהנערות והנשים הצעירות בארצות הברית עשויות לסבול מחר ברזל וב-6 מבין 100 נערות ונשים צעירות קיים חסר ברזל משמעותי עם אנמיה משנית לכך ופגיעה ביכולת לשאת חמצן ברחבי הגוף.

החוקרים זיהו קשר משמעותי בין הסיכוי של נערה או אישה צעירה לפתח חסר ברזל או אנמיה משנית לחסר ברזל ובין גזע או מוצא אתני, רמת עוני, גישה מספקת למזון או גישה למזון איכותי ומדד מסת גוף. בנערות ונשים היספאניות תועד סיכוי גבוה יותר להפרעה במשק הברזל, בהשוואה לנערות ונשים לבנות. בבנות צעירות ונשים שחורות תועד סיכוי גבוה פי ארבע לאנמיה משנית לחסר-ברזל, בהשוואה לנערות ונשים צעירות לבנות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי כארבע מכל עשר בנות ונשים צעירות בארצות הברית סובלות מחסר ברזל ובשש מכל מאה בנות ונשים צעירות קיים חסר ברזל קשה ואנמיה משנית לכך. מהנתונים עולה כי ההנחיות הנוכחיות לבדיקות סקר לרמות ברזל בבנות ונשים עשויות לפספס הזדמנות לזהות מטופלות עם הפרעה קלה לטיפול באמצעות בדיקת דם.

JAMA, June 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה