אורולוגיה

החזרת עוברים קפואים עשויה להביא לעליה בסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון (Hypertension)

 הסיכון להפרעות יתר לחץ דם של ההיריון לאחר החזרת עוברים קפואים גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לסיכון המתואר לאחר הפריה טבעית, גם לאחר תקנון למשתנים שונים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Hypertension. עוד עולה מהמחקר כי הריונות לאחר החזרת עוברים טריים היו בסיכון דומה או נמוך יותר להפרעות יתר לחץ דם של היריון, בהשוואה להריונות לאחר הפריה טבעית.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות יתר לחץ דם של ההיריון מהוות את הגורם השני בשכיחותו לתמותה אימהית, לאחר דימום אימהי, ומהוות גורם משמעותי לתחלואה ותמותה של האם והצאצא בטווח הקצר והארוך ברחבי העולם.

 החוקרים התבססו על נתונים מבוססי-אוכלוסייה משלוש מדינות (שבדיה, דנמרק ונורבגיה) ולאורך 30 שנים וזיהו למעלה מ-4.4 מיליון הריונות לאחר הפריה טבעית, 78,300 הריונות לאחר החזרת עוברים טריים ו-18,037 הריונות לאחר החזרת עוברים קפואים.

 ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחסי הסיכויים המתוקנים להפרעות יתר לחץ דם של היריון לאחר החזרת עוברים טריים והחזרת עוברי קפואים בהשוואה להריונות לאחר הפריה טבעית.

 מהנתונים עולה כי הסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון היה גבוה יותר לאחר החזרת עוברים קפואים, בהשוואה לסיכון שתועד לאחר הריון בעקבות הפריה טבעית, הן ברמת כלל האוכלוסייה (7.4% לעומת 4.3%; יחס סיכויים מתוקן של 1.74, רווח בר-סמך 95% של 1.61-1.89) והן בהשוואת הריונות של אחאים שנולדו לאחר הריונות בגישות שונות (יחס סיכויים מתוקן של 2.02, רווח בר-סמך 95% של 1.72-2.39).

 מהערכת הנתונים לאחר החזרת עוברים טריים עלה כי הסיכון להפרעות יתר לחץ דם של ההיריון היה דומה לזה שתואר בהריונות לאחר הפריה טבעית ברמת האוכלוסייה (יחס סיכויים מתוקן של 1.02, רווח בר-סמך 95% של 0.98-1.07) ובהשוואה בין הריונות של אחאים בגישות שונות (יחס סיכויים מתוקנים של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.89-1.09).

 ממצאי המחקר מדגישים את ההתייחסות לכלל היתרונות והסיכונים הכרוכים בהחזרת עוברים קפואים ותומכים בהשלמת דיון מקיף ופרטני בין הרופאים והמטופלים אודות יתרונות וחסרונות החזרת עוברים קפואים לעומת טריים.

 

Hypertension, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה