אורולוגיה

מרבית הנשים הנוטלות נוגדי-קרישה למניעת קרישיות-יתר מדווחות על דימומי ווסת חריגים (Blood)

שני-שליש מהנשים בגיל הפוריות אשר החלו בטיפול בנוגדי-קרישה בשל תרומבואמבוליזם ורידי חד דיווחו על דימום ווסתי כבד באופן חריג בחודשים שלאחר התחלת הטיפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Blood. עוד עולה מהנתונים כי בנשים עם דימומים כבדים יותר לאחר טיפול בנוגדי-קרישה תועדה ירידה באיכות החיים.

מחקר TEAM-VTE הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, שכלל 98 נשים (גיל ממוצע של 34 שנים) בגילאי 18-50 שנים עם תרומבואמבוליזם ורידי ומחזורי ווסת פעילים.

ההיארעות הכוללת של דימום רחמי והיארעות הופעה חדשה של דימום ווסתי חריג שימשו כתוצאים העיקריים של המחקר. תוצאים משניים כללו את השינויים באיכות החיים על-רקע דימומים חריגים במחזורים.

החוקרים השלימו הערכה של היקף אובדן הדם על-פי Pictorial Blood Loss Assessment בכל מחזור ווסת אחרון של כל אישה לפני האבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי ובכל מחזור עוקבה במהלך 3-6 חודשי מעקב. עוד הושלמה הערכה של מדדי איכות החיים על-רקע דימום רחמי חריג בתחילת המחקר ובתום תקופת המעקב באמצעות שאלון Menstrual Bleeding Questionnaire.

החוקרים סיימו את המחקר מוקדם לאור גיוס איטי במהלך מגפת הקורונה.

מהממצאים עולה כי 65 מבין 98 נשים (66%) ענו על ההגדרה של דימום רחמי חריג במהלך המעקב. בנוסף, 36 מבין 60 נשים (60%) דיווחו על הופעה חדשה של דימום רחמי חריג שאירע בפעם הראשונה לאחר האבחנה והתחלת טיפול לתרומבואמבוליזם ורידי.

החוקרים זיהו ירידה משמעותית במדדי איכות החיים של נשים עם דימום רחמי חריג, עם עליה ממוצעת במדדי MBQ של 5.1 נקודות בין ההערכה בתחילת המחקר ותום הטיפול נוגד הקרישה או בביקור מעקב לאחר שישה חודשים. הירידה במדדי איכות החיים תועד רק בנשים עם הופעה חדשה של דימום רחמי חריג.

ממצאי המחקר מצביעים על היארעות גבוהה של דימום רחמי חריג בנשים בגיל הפוריות תחת טיפול נוגד-קרישה ותומכים בהגברת המודעות לסיכון הנ”ל בנשים תחת טיפול תרופתי זה.

 

Blood, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה