אורולוגיה

מה בין טיפול אנטיביוטי ובין JIA? (מתוך Pediatrics)

מנתונים שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Pediatrics עולה קשר אפשרי בין חשיפה קודמת לטיפול אנטיביוטי ובין אבחנה חדשה של JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis), המרמז לכך ששינויים במיקרוביום עשויים להשפיע על התפתחות המחלה.

החוקרים התבססו על רשומות רפואיות ממוחשבות בבריטניה וזיהו 152 ילדים (בגילאי 1-15 שנים) עם אבחנה חדשה של JIA בין 1994-2013. הם השוו כל מקרה אל מול עשרה ביקורות תואמות בגיל ומין ללא חסר חיסוני, מחלת מעי דלקתית או מחלות ריאומטיות. הם בחנו את כל הטיפולים האנטיביוטיים בשתי הקבוצות וכללו נתונים אודות מועד הטיפול, משך ומינון התרופות.

מחזור טיפול אנטיביוטי אחד ומעלה לווה בעליה בסיכון להתפתחות JIA בהשוואה לביקורות (יחס סיכויים מתוקן של 2.1) והיקף הקשר עלה עם מחזורי טיפול נוספים. הקשר הנ”ל נותר לאחר תקנון להתאמה, זיהום קודם או מחלות אוטואימוניות אחרות. יתרה מזאת, החוקרים מצאו כי מרשם לטיפול אנטיביוטי בתוך שנה מהאבחנה של JIA הדגים קשר משמעותי עם התפתחות המחלה, אך לא זוהו הבדלים בין סוגי הטיפול האנטיביוטי.

במטרה לקבוע אם זיהומים ולא תרופות אנטיביוטיות עמדו בבסיס הקשר עם JIA, החוקרים השוו את הסיכון בקרב חולים עם זיהום בדרכי הנשימה העליונות שטופלו מול אלו שלא קיבלו טיפול תרופתי ומצאו כי באלו שקיבלו את הטיפול התרופתי תועד קשר בולט יותר עם התפתחות JIA בשלב מאוחר יותר.

ממצאי המחקר תומכים בהשערה לפיה חשיפה לטיפול אנטיביוטי מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות JIA.

Pediatrics. Published online July 20, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה