אורולוגיה

מחקר חדש קובע כי טיפול פוריות כרוכים בסיבוכים מעטים (JAMA)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA קובעים חוקרים כי בנשים תחת טיפולי פוריות (ART או Assisted Reproduction Technology) סיכון נמוך לסיבוכים. לאחר שבחנו את הנתונים בין השנים 2001-2011 אודות למעלה מ-1.1 מיליון מחזורי טיפול החוקרים מצאו כי נשים אלו היו בסיכון הגבוה ביותר לתסמונת גירוי יתר שחלתי, כאשר אשפוז בבית חולים הינו הסיבוך השני בשכיחותו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בשנים האחרונות חל מעבר מפרוצדורות טיפולי פוריות לפרוסקופיות להתערבויות לא-ניתוחיות, עם איסוף פחות פולשני של ביציות. מחקרים קודמים מצאו כי שיעור ההריונות השתפר עם שינוי מגמה זה. עם זאת, במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את המצב הבריאותי של הנשים ולא את שיעור ההריונות.

שיא היארעות תסמונת גירוי-יתר שחלתי עמד על 153.5 מקרים ל-100,000 מחזורים אוטולוגיים (נשים המשתמשות בביציות שלהן ולא בביציות מתורמת). שיא האשפוזים עמד על 34.8 אשפוזים ל-10,000 מחזורים. שיעורי סיבוכים אחרים היו נמוכים יותר, עם פחות מ-10 מקרים ל-10,000 מחזורי טיפול, כולל זיהום, דימום הדורש עירוי, אירועים חריגים של טיפול תרופתי, סיבוכי הרדמה ותמותת מטופלת בתוך 12 שבועות מגירוי.

במחקר בחנו החוקרים גם אירועים חריגים בעקבות טיפולי פוריות בסיוע תורמת ומצאו כי הסיכון היה אף נמוך יותר מפרוצדורות אוטולוגיות. שיא תסמונת גירוי-יתר שחלתי (31 מבין 10,000 מחזורים) ואשפוזים (10.5 מבין 10,000 מקרים) היו הסיבוכים הנפוצים ביותר בטיפולים בסיוע תורם.

מאחר ותסמונת גירוי-יתר שחלתי היא הסיבוך הנפוץ ביותר בטיפולי פוריות, החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים שיבחנו גורמים המנבאים הופעת תסמונת זו.

JAMA. 2015;313:88-90

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה