אורולוגיה

משרד הבריאות מפרסם חוזר מחזורי טיפול IVF חדש הכולל הגבלות גיל ומס’ מחזורי טיפול

מאת מערכת אי-מד

דוברות משרד הבריאות הודיעה כי היום פורסם חוזר חדש המגדיר את אפשרויות ביצוע מחזורי טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) בהתאם להמלצותיה של המועצה הלאומית הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה. ע”פ החוזר החדש יש הגבלות למס’ מחזורי ה-IVF בהתאם לגיל הנשים ונסיונות קודמים.

ע”פ ההודעה , המועצה הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה נדרשה לסוגיית מספר טיפולי ה-IVF במדינת ישראל- מתוך רצון להמליץ באופן מאוזן בין ההבנה לרצון הולדת ילד ובין הפגיעה הרפואית, הנפשית והכלכלית הנלווית למספר טיפולים רב ולא אפקטיבי. בהודעת הדובר מצויין כי הושם דגש במערכת השיקולים על האספקטים הרפואיים, ומובא אף ציטוט של יעל גרמן , שרת הבריאות: “ההמלצות שגובשו על ידי המועצה הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה , מסדירות את נושא טיפולי ההפריה החוץ גופית ובכך מאפשרות מצד אחד לנשים להגשים זכותן לאימהות והורות, ומצד שני לדאוג לבריאותן. ”

כפי שניתן לראות בהנחיות החדשות הגיל המירבי לביצוע IVF הוא 45 , כשמס’ מחזורי ה-IVF לנשים לאחר גיל 42 יוגבל לשלושה מחזורים בלבד. כמו כן תהיה הגבלה על מס’ הטיפולים העוקבים ובכלל (4 ו-8) וההחלטה על המשך טיפול לאחר כמות נסיונות אלה תינתן לצוות הרפואי המטפל.

להנחיות החדשות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה