אורולוגיה

רופאים רבים אינם מנצלים הזדמנויות לטיפול ביתר לחץ דם (Arch Intern Med)

מסקר חדש עולה כי בארצות הברית, רק באחד מכל חמישה ביקורים במרפאה של חולים עם יתר לחץ דם שאינו-מאוזן ניתן מרשם חדש לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם.

החוקרים כותבים במאמר החדש שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine כי מהסקירה עולה כי פספוס הזדמנויות למתן מרשם חדש לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם היא תופעה נפוצה בארצות הברית וניצול ההזדמנויות הללו עשוי להביא לאיזון טוב יותר של לחץ הדם בחולים בארצות הברית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 4.85 מיליארד ביקורי מרפאה במסגרת סקר National Ambulatory Medical Care Survey בשנים 2005-2009. ב-60% מהחולים שאובחנו עם יתר לחץ דם ונבדקו ע”י רופא שאיזן באופן קבוע את לחץ הדם שלהם, לחץ הדם היה מאוזן היטב. עם זאת, רופאים חילקו מרשם לטיפול חדש לתרופות להורדת לחץ דם לחולים עם יתר לחץ דם ב-19.5% מהביקורים בלבד. כ-30% מהביקורים של חולים עם עליה בדרגה 2 בלחץ הדם הובילו למרשם לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם.

לא חל שיפור בשיעורים אלו בשנים 2005-2009, אך מהסקר עולה כי כ-40% מהחולים שדיווחו לרופא המטפל כי ברצונם לדון בנושא יתר לחץ דם, קיבלו מרשם חדש לתרופה להורדת לחץ דם, ושיעור זה עלה ל-60% בחולים עם יתר לחץ דם בדרגה 2.

החוקרים מאמינים כי העצמת החולים והדרכתם עשויה להביא לאיזון טוב יותר של לחץ הדם.

Arch Intern Med 2012; 172:1344-1345

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה