אורולוגיה

ההשפעה של נוגדי-חמצון על איכות הזרע של גברים (Fertil Steril)

בגברים בגילאי העמידה וגילאים מבוגרים הצורכים כמות מספקת של נוגדי-חמצון בתזונה, איכות הזרע טובה יותר, בהשוואה לגברים שאינם צורכים כמות מספקת של מרכיבים אלו בתזונה, כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Fertility and Sterility.

החוקרים מצאו כי בקרב גברים בגילאי 45 ומעלה, באלו שצרכו את הכמות הרבה ביותר של וויטמין C, וויטמין E, חומצה פולית ואבץ, תוארו פחות שברים בדנ”א בתאי הזרע. הם מדגישים כי הממצאים אינם מוכיחים כי נוגדי-חמצון משפרים באופן ישיר את איכות הזרע או משפרים את הסיכויים להריון בריא.

מדגם המחקר כלל 80 גברים בריאים, שאינם מעשנים, בגילאי 22-80 שנים. כל המשתתפים מילאו שאלונים בנוגע להרגלי התזונה ונטילת תוספים, וכן סיפקו דגימות זרע.

בקרב גברים בגילאי 45 ומעלה, באלו שצרכו את הכמות הרבה ביותר של וויטמין C (700 מ”ג ביום) נרשמה ירידה של 20% בנזק לדנ”א, בהשוואה לאלו שצרכו כמות קטנה יותר. החוקרים מציינים כי הכמות המומלצת של וויטמין C בגברים היא 90 מ”ג, אך כמות של עד 2,000 מ”ג נחשבת בטוחה.

הממצאים היו דומים כאשר החוקרים בחנו את ההשפעה של וויטמין E, אבץ וחומצה פולית, אם כי ההבדלים בנזק לדנ”א של תאי הזרע היו קטנים יותר. שוב, גברים מבוגרים שצרכו כמות רבה של מרכיבים אלו צרכו גם כמות גבוהה מהמומלץ של כל אחד מהמרכיבים, אך עדיין היו בטווח הבטוח.

המינון היומי המומלץ של וויטמין E הוא 15 מ”ג (ועד 1,000 מ”ג); באשר לאבץ המינון היומי המומלץ הוא 11 מ”ג (ועד 40 מ”ג) ובאשר לחומצה פולית מומלץ מינון של 400 מ”ג (ועד 1,000 מ”ג).

החוקרים לא מצאו קשר בין צריכת נוגדי-חמצון ובין איכות הזרע בגברים צעירים יותר. הם משערים כי בגברים צעירים יותר, ייתכן כי הגוף מצוי בעקה חמצונית פחות משמעותית, או שמתפקד באופן יעיל דיו בכדי לנטרל עקה זו.

כל הגברים במחקר לא סבלו מבעית פוריות והחוקרים מדגישים כי אין להתייחס לממצאים כאילו מציעים שצריכת נוגדי-חמצון עשויה להביא להחלמה של הפרעות פוריות.

Fertil Steril 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה