אורולוגיה

ההשפעה של סוכרת על התפקוד המיני של נשים? (Obstet Gynecol)

בעקבות תוצאות מחקר חדש ממליצים חוקרים לצרף את הפעילות המינית בנשים לרשימת התפקודים הנפגעים באופן משמעותי בעקבות סוכרת. מהמחקר עולה כי נשים בגיל העמידה, שאובחנו עם סוכרת, דיווחו על רמות נמוכות יותר של תשוקה מינית, שביעות רצון ממגע מיני ותדירות קיום יחסי מין, בהשוואה לנשים ללא סוכרת.

החוקרים מדווחים כי בנשים עם סוכרת מטופלת באינסולין, דווח על קושי רב יותר בלובריקציה, בניגוד לנשים עם סוכרת שלא טופלו באינסולין.

מהממצאים עולה כי למרות שנשים סוכרתיות מתעניינות ועוסקות בפעילות מינית, סוכרת מלווה בפגיעה משמעותית באיכות חיי המין בנשים, בין אם בעקבות סיבוכים של המחלה או בעקבות הטיפולים המחלה.

מדגם המחקר כלל 2270 נשים בגילאי 40-80 שנים, שלקחו חלק במחקר Reproductive Risks of Incontinence Study, מחקר חתך להערכת גורמי סיכון להפרעות במערכת השתן בנשים בגיל העמידה ובנשים מבוגרות, שנערך בין השנים 2003-2008. המדגם כלל 347 נשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין, ו-139 נשים עם סוכרת מטופלת באינסולין. פעילות מינית ותפקוד מיני נקבעו על-פי מדד Female Sexual Function Index. המשתתפות נשאלו גם אודות תדירות קיום יחסי מין, כולל אוננות, במהלך שלושת החודשים האחרונים.

82 מהנשים עם סוכרת מטופלת באינסולין (59%) דיווחו על פעילות מינית בתדירות של פחות מפעם בחודש, וכך גם 199 (57%) מהנשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין, זאת בהשוואה ל-839 (47%) מבין 1784 הנשים הלא-סוכרתיות (p=0.003).

מבין הנשים עם סוכרת מטופלת באינסולין, 83 (60%) דיווחו על תשוקה מינית ירודה, בהשוואה ל-928 מהנשים הלא-סוכרתיות (52%, p=0.04). תשוקה מינית ירודה דווחה גם ע”י 201 (58%) מבין הנשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין. בדומה, 38 נשים עם סוכרת מטופלת באינסולין (27%) ו-75 מהנשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין דיווחו על שביעות רצון נמוכה מיחסי מין , זאת בהשוואה ל-304 (17%) מהנשים הלא סוכרתיות (p<0.001 ו-p=0.009, בהתאמה).

מניתוח רב-משתנים עולה כי הסיכוי לשביעות רצון נמוכה מחיי המין הייתה גבוהה בלמעלה מפי שתיים בנשים סוכרתיות שטופלו באינסולין, וגבוהה בלמעלה מ-40% בנשים סוכרתיות שלא טופלו באינסולין, בהשוואה לנשים ללא סוכרת. בקבוצת הנשים שטופלו באינסולין נרשמה שכיחות גבוהה יותר של נשים שדיווחו כי הבריאות הגופנית הגבילה את הפעילות המינית שלהן.

החוקרים מדווחים על קשר בין פגיעה באיברי מטרה ובין פגיעה בתפקוד המיני. בהשוואה לנשים סוכרתיות עם סיבוכים אלו, פעילות מינית בתדירות של פחות מפעם בחודש הייתה נפוצה יותר בקרב נשים סוכרתיות עם מחלת לב (יחס סיכויים של 2.42), פגיעה בתפקוד כלייתי (2.06) ונוירופתיה היקפית (1.73). זוהה קשר בין תשוקה מינית ירודה ובין מחלות לב (1.96) ונויורפתיה היקפית (1.57). אירוע מוחי היה קשור באופן מובהק עם ירידה בשביעות הרצון מחיי המין (יחס סיכויים של 3.32); עם זאת, לא זוהה קשר בין אירועים מוחיים ובין פעילות מינית ירודה בתדירות של פחות מפעם בחודש, או קשר בין אירוע מוחי ובין תשוקה מינית ירודה.

Obstet Gynecol. 2012;120:331-340

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה