אורולוגיה

צריכת פורינים והסיכון להישנות התקפי גאוט (Ann Rheum Dis)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Rheumatic Diseases עולה כי צריכה של פורינים בתזונה, בעיקר ממקור בעלי חיים ולא מצמחים, מעלה את הסיכון להישנות התלקחויות גאוט בשיעור של כמעט פי חמש בחולי גאוט.

החוקרים מסבירים כי צריכת פורינים מלווה בסיכון מוגבר להיפראוריצמיה וסיכון מוגבר להיארעות גאוט. עד כה לא נערך מחקר שבחן אם צריכת מזון עתיר-פורינים מעודדת הישנות התקפי גאוט.

מחקר החתך הנוכחי התבסס על סקר אינטרנטי, שנועד לקבוע את הצריכה הכוללת של פורינים, כמו גם אם המקור היה מבעלי חיים או צמחים, ואת הסיכון הנלווה להישנות התלקחויות גאוט. החוקרים גם בחנו אם ההשפעה של צריכת פורינים הייתה תלויה בנוכחות או העדר גורמי סיכון מג’וריים אחרים לגאוט.

מדגם המחקר כלל 633 חולים עם גאוט שהיו במעקב במשך שנה אחת. החוקרים כללו במחקר רק משתתפים שלחצו על קישור שפורסם במנוע החיפוש גוגל, במידה ודיווחו על אבחנה של גאוט, סבלו מהתקף גאוט במהלך 12 החודשים האחרונים; כולם היו בגיל 18 ומעלה והתגוררו בארצות הברית.

המשיבים ענו על מספר שאלות בנוגע להתקפי גאוט והצריכה התזונתית במהלך לפחות יומיים לפני ההתקף, כמו גם במהלך תקופת ביקורת של יומיים כאשר לא סבלו מהתלקחות של גאוט. בהשוואה לרבעון התחתון של צריכת פורינים במהלך יומיים, יחס הסיכויים להתקף גאוט עמד על 1.17, 1.38, 2.21 ו-4.76 עם עליה בכל חמישון של צריכת פורינים. התרומה של פורינים מבעלי חיים לסיכון להיארעות התקפי גאוט הייתה הרבה יותר גבוהה (יחס סיכויים של 1.42, 1.34, 1.77 ו-2.41, עם עליה בחמישון צריכת פורינים שמקורם מבעלי חיים), בהשוואה לפורינים שמקורם מצמחים (יחס סיכויים של 1.12, 0.99, 1.32 ו-1.39, בהתאמה).

ההשפעה של צריכת פורינים נותרה לאורך תתי-קבוצות שונות לפי גורמים ידועים המשפיעים על הסיכון לגאוט, כולל מין, צריכת אלכוהול, משתנים, אלופורינול, NSAID וקולכיצין.

החוקרים מציינים מספר מגבלות של המחקר,אך מאמינים כי הימנעות מצריכת מוצרי מזון עתירי-פורינים, בעיקר אלו שמקורם מבעלי חיים, עשויים לסייע בהפחתת הסיכון להישנות התלקחויות גאוט.

Ann Rheum Dis. Published online May 30, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה