אורולוגיה

הפרעות זקפה עשויות להעיד על מחלת לב (Journal of the American College of Cardiology)

ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי אימפוטנציה עשויה להעיד על מחלות לב בחלק מהגברים. ממחקר נוסף שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי לשינויי אורחות חיים לשמירה על בריאות הלב או תרופות להפחתת רמות שומנים בדם עשויה להיות השפעה חיובית על הבריאות המינית של גברים.

לדברי החוקרים, מדענים מכירים היטב את הקשר בין הפרעות בתפקודי זקפה ובין בריאות הלב. למרות שלא הוכח, אחת ההשערות הנפוצות הינה כי העורקים המספקים את הפין במהלך זקפה נפגעים לפני העורקים המספקים את הלב, וכך משמשים כסמן אזהרה לאפשרות של מחלת עורקים כליליים.

במטרה לבחון את הקשר בין השניים, החוקרים אספו נתונים מ-12 מחקרים אודות אימפוטנציה ומחלות לב, שכללו סך הכל כ-37,000 גברים.

מהתוצאות עולה כי בגברים עם הפרעות זקפה נרשמה עליה של 48% בסיכון להתפתחות מחלות לב. בגברים אלו גם שיעורי התמותה היו גבוהים יותר, בהשוואה לגברים ללא הפרעות בתפקוד המיני.

החוקרים כותבים כי גורמי סיכון מסורתיים, דוגמת עישון, השמנה, סוכרת ולחץ דם גבוה, לא הסבירו את הקשר.

הממצאים מחזקים את חשיבות נוכחות אימפוטנציה כגורם סיכון למחלות לב בפני עצמה, מעבר להשלכות הפסיכולוגיות והזוגיות של ההפרעה בתפקוד המיני.

במחקר שפורסם ב-Archives of Internal Medicine ערכו החוקרים סקירה של עובדה מוקדמת ומצאו כי הן שינויים באורחות חיים והן טיפול בסטטינים הביאו לשיפור הפרעות זקפה, אם כי מדובר היה בשיפור קל.

לדוגמא, בגברים שעסקו בפעילות גופנית בתדירות גבוהה יותר או הקפידו על דיאטה ים-תיכונית, נרשם שיפור של 2.4 נקודות בסולם של 25 נקודות להערכת הפרעות זקפה. באלו שנטלו סטטינים נרשם שיפור דומה של 3.1 נקודות.

למרות שהשיפור אינו בולט בכל הגברים, החוקרים סבורים כי הממצאים מחזקים את העדויות הזמינות כיום אודות הרגלי תזונה בריאים והקפדה על פעילות גופנית כמרכיבים חשובים לשיפור איכות החיים של גברים ע”י שיפור התפקוד המיני.

Arch Intern Med 2011

J Am Coll Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה