אורולוגיה

טיפול בסרטן ערמונית מקומי מוריד תמותה בגברים קשישים (מתוך JAMA)

ממצאיו של מחקר חדש מראים, כי טיפול בסרטן ערמונית מקומי בדרגת סיכון נמוכה-בינונית באמצעות כריתה של הבלוטה או הקרנות, בהשוואה למעקב קליני, עשוי להעלות הישרדות של גברים בגילאי 65-80.

הטיפול האופטימאלי בסרטן ערמונית ממוקם שנוי במחלוקת, ולא ברור האם טיפול מעניק יתרון כלשהו בהישרדות יחסית למעקב. לדברי החוקרים, סרטן זה נוטה לגדול לאט, ולכן נתפס לעיתים קרובות כמחלה שגברים מתים איתה ולא ממנה.

המחקר הנוכחי כולל את נתוניהם של 44,630 גברים קשישים שאובחנו כסובלים מסרטן ערמונית ממוקם בין השנים 1991-1999, כאשר 32,022 מתוכם קיבלו טיפול ו-12,608 היו תחת מעקב. 

במהלך מעקב של 12 שנים, שיעורי התמותה בקבוצת הטיפול ובקבוצת המעקב היו 23.8% ו-37%, בהתאמה. עפ”י התוצאות, הטיפול היה קשור בעלייה משמעותית בהישרדות ל-5 ו-10 שנים.

לאחר תיקון לערפלנים אפשריים, כגון מאפייני הגידול ונוכחות מחלות נוספות, נמצא כי הטיפול הפחית את הסיכון לתמותה ב-31%. יתרה מזאת, הטיפול הביא לשיפור בהישרדות ללא קשר לגיל, מוצא או למצב המחלה.

החוקרים מסכמים ואומרים, כי נתוני המחקר מראים כי ייתכן שישנו יתרון הישרדותי בטיפול בחולים אלה, אך יש לאמת ממצאים אלה באמצעות מחקר אקראי ומבוקר.

JAMA 2006;296:2683-2693

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה