אורולוגיה

רמות ה-osteopontin בפלסמה מאפשרות חיזוי של שלב המחלה בחולים הסובלים מקרצינומת transitional cell בבלוטת השתן (BJU International)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי רמות ה-osteopontin עולות עם העליה בשלב הגידול בחולים הסובלים מקרצינומת transitional cell (או TCC) בשלפוחית השתן. מטרת המחקר היתה למדוד את רמות ה-osteopontin בפלסמה בחולי TCC ולקבוע האם קיים קשר בין רמות אלה לבין השלב בו מצויה המחלה.

במסגרת המחקר נאספו דגימות דם מ-72 חולים הסובלים מ-TCC. מידע קליני נאסף מתוך הרשומות הרפואיות. החולים חולקו לתת-קבוצות בהתבסס על מצב המחלה (פעילה או בלתי-פעילה) ועל השלב הקליני והפתולוגי של ה-TCC (מערכת דרוג של הגידול, הבלוטות והגרורות). רמות ה-osteopontin נמדדו באמצעות בדיקת enzyme-linked immunosorbent assay.

רמות osteopontin גבוהות יותר נתגלו בחולים הסובלים מ-TCC פעילה בהשוואה לנבדקי הביקורת (P = 0.035). רמות ה-osteopontin בפלסמה לא נבדלו באופן מובהק סטטיסטית בין חולים הסובלים ממחלה פעילה לבין אלו הסובלים ממחלה שאיננה פעילה, אך היו גבוהות יותר בקרב חולים שבהם נמצאו גרורות בהשוואה לחולים הסובלים ממחלה פעילה אך מוגבלת לשלפוחית השתן  (P = 0.021).

החוקרים מסיקים כי הממצאים מעידים על הצורך בביצוע מחקרים גדולים ומקיפים יותר אודות השינויים ברמות ה-osteopontin בפלסמה בחולים הסובלים מ-TCC. 

BJU International Volume 96 Issue 6 Page 803 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה