אורולוגיה

תמצית רימונים מזרזת אפופטוזיס של תאי סרטן הערמונית (Proc Natl Acad Sci)

ממחקר חדש עולה כי תמצית רימונים עשויה לסייע במניעת סרטן הערמונית, או להאט את התפתחותו. רימונים הם תרכובות Polyphenoic, ולכן מיץ רימונים עשיר באנטי-אוקסידנטים, אף יותר מיין אדום או תה ירוק.

כאשר החוקרים הדגירו תאי סרטן ערמונית עם 10 עד 100 מיקרוגרם למ”ל של תמצית רימונים, הם ראו כי קיים עיכוב תלוי-מנה של גדילת תאים, בעקבות אפופטוזיס ונקרוזיס, יחד עם ירידה בביטוי של מולקולות רגולטוריות ועצירת מחזור התא.

בתאי גידול Androgen Receptor-Positive Prostate Cancer Cells שביטאו Prostatic Specific Antigen (PSA), טיפול באמצעות תמצית רימונים הקטינה את ביטוי הרצפטורים האנדרוגנים ו-PSA.

כאשר הזריקו תאי סרטן ערמונית מהאדם לעכבר ללא תימוס, מתן תמצית רימונים לעכבר האט משמעותית את התפתחות הגידול וזמן ההישרדות גדל. כמו כן, החוקרים ראו כי שחרור PSA עמד בקנה אחד עם עיכוב התפתחות הגידול.

לאור תוצאות המחקר, החוקרים מאמינים כי תמצית רימונים אינה גורמת כלל לתופעות לוואי וקיים סיכוי גבוה שהיא תהיה יעילה לטיפול בחולי סרטן ערמונית. יתרה מזאת, מאחר שהחוקרים כבר הוכיחו כי תמצית רימונים מעכבת התפתחות סרטן עור, ייתכן שפירות עשויים לסייע כנגד סוגים רבים של סרטן.

Proc Natl Acad Sci USA 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה