אורולוגיה

brachytherapy מספיקה כטיפול בסרטן הערמונית ללא צורך בטיפול נוסף

תוצאות מעקב שבוצע לאורך 12 שנים מעידות כי הוספת טיפול הורמונלי או הוספת external beam radiation אינן דרושות לטיפול יעיל בסרטן ערמונית מתון ומקומי באמצעות brachytherapy.

החוקר הראשי, ד”ר Potters מסביר בראיון כי כאשר מנת הקרינה מחושבת כהלכה לא נצפית השפעה נוספת של מתן טיפול הורמונלי או external beam radiation כתוספת.

בין השנים 1992-2000 ביצעו החוקרים מעקב אחר 1,504 חולים שטופלו באמצעות brachytherapy עם Iodine-125 או palladium-103. טיפול הורמונלי נוסף ניתן ל-408 (27%) מהחולים, ואילו 305 (20%) מהם קיבלו טיפול גם ב-external radiation.

שיעור ההישרדות הספציפי למחלה כעבור 12 שנים עמד על ערך של 84%, עם שיעור השרדות כללי של 93%.

רמות ה-PSA לפני הטיפול, דרוג Gleason ומינון ההקרנה נמצאו קשורים באופן משמעותי לתוצאה. בניגוד לכך, כשלון ביוכימי לא נמצא קשור משמעותית לשלב הקליני, לתוספת טיפול הורמונלי או external radiation או לבחירת האיזוטופ.

שיעור ההשרדות הספציפי למחלה עמד על ערך של 65% כאשר זמן ההכפלה של ה-PSA היה נמוך מ-12 חודשים, לעומת ערך של 92% כאשר זמן ההכפלה של ה-PSA היה ארוך יותר. החוקרים מציעים כי טיפול הצלה אגרסיבי יותר נדרש בחולים שבהם זמן הכפלת ה-PSA קצר יותר.

ד”ר Potters מסביר כי בחולים המצויים ברמת סיכון נמוכה עד בינונית, נראה ברור שמתן brachytherapy מועיל כטיפול יחיד כמו מתן טיפול משולב.

הוא מוסיף כי אורולוגים טוענים לרוב שנתיחה היא הטיפול המועדף בשל חסר במידע לטווח ארוך אודות השתלים הגרעיניים וכי פה מוצג מחקר גדול שנערך לאורך 12 שנים המראה כי brachytherapy מועיל כמו ניתוח מבחינת שיעור הכשל הביוכימי בחולים.

לדבריו, קיים שיעור נמוך של אימפוטנציה וכמעט ואין אפיזודות של אי-שליטה בצרכים, החולים לא צריכים להשתמש בקטטר לתקופה ארוכה ולרוב הם יכולים לשוב לעבודה בתוך יומיים מזמן ביצוע הפרוצדורה.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה