אורולוגיה

ביטול הסיכון ל-Dilutional Hyponatremia באמצעות TURP בי-פולרי עם תמיסת סאליין (Urology)

על-פי תוצאות מחקר קטן שפורסם לאחרונה, כריתת ערמונית דרך השופכה (TURP) בי-פולרי תוך שימוש בתמיסת סאליין (saline), בחולים הסובלים מהיפרפלסיה שפירה של בלוטת הערמונית (BPH) ומקו-מורבידיות משמעותית, מבטלת את הסיכון ל-dilutional hyponatremia, סימן לסינדרום TURP.

החוקרים כותבים כי באופן מסורתי, תמיסת סאליין רגילה היא נוזל השטיפה האידיאלי ל-TURP, אולם תכונות ההולכה החשמלית שלה מונעים את השימוש בה במערכות TURP מונו-פולאריות קונבנציונאליות.

החוקרים טוענים כי ב-TURP קונבנציונאלי נעשה שימוש בנוזלים היפוטונים לא-מוליכים כמו גליצין, סורביטול ומניטול וכי ספיגה במהלך הניתוח גורמת ל-dilutional hyponatremia, מאפיין סטנדרטי של סינדרום TURP.

בכדי להעריך את האפשרות להקטין את הסיכון לתופעת לוואי זו, ביצעו החוקרים TURP בחמישה חולים, תוך שימוש ב-resectoscope בי-פולרי חדש המאפשר שימוש בתמיסת סאליין רגילה. קריטריוני ההכללה במחקר היו משקל גדול של הפרוסטטה הנכרתת (מעל 35 גרם) וקו-מורבידיות משמעותית, הכוללת פרפור עליות, כשל לבבי גדוש, היפר-ליפידמיה, מחלת עורקים כליליים, מחלת כלי-דם פריפריים, שבץ מוחי, והפרעת דחק פוסט-טראומתית.

הגיל הממוצע של החולים עמד על 68 שנים (טווח 57-76 שנים). המשקל הממוצע של חלק הערמונית שהוסר עמד על 49.6 גרם (טווח 37-62 גרם). TURP בי-פולרי בשימוש בתמיסת סאליין בוצע על-ידי מתמחים באורולוגיה תחת השגחה, ומשך הניתוח הממוצע עמד על שעתיים ו-22 דקות (טווח של 98-175 דקות).

ריכוז הנתרן הממוצע בסרום לאחר הניתוח פחת ב-1.6 מ”ג לד”ל בהשוואה לרמה לפני הניתוח (טווח 138.4-136.8 מ”ג לד”ל). רמת ההמטוקריט הממוצעת פחתה ב-5.60% בהשוואה למדידות שנעשו לפני הניתוח (טווח 40.24%-34.64%).

כל החולים חוו החלמה רגילה לאחר הניתוח ולא דווח על כל תופעת לוואי.

החוקרים כותבים כי TURP בי-פולרי בתמיסת סאליין בטוח לשימוש ומונע את הסיכון לסינדרום TURP בחולים המצויים בסיכון גבוה עם ערמונית מוגדלת המחייבת כריתה. הם מוסיפים כי המערכת מאפשרת לפקולטה להשקיע את הזמן הנדרש ללימוד ולאימון מתמחים באורולוגיה מבלי להתפשר על בטיחות החולים.

Urology. 2004;64:298-301

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה