אורולוגיה

Finasteride ו-bicalutamide כקו ראשון של טיפול הורמונלי בחולים הסובלים מגידול מתקדם של הערמונית (Ann Oncol)

ממחקר חדש עולה ששילוב של Finasteride (pro-cure) ו- bicalutamide (casodex) משתווה ביעילותו לסירוס, בעיכוב ההתקדמות של סרטן מתקדם של הערמונית, ופוגע הרבה פחות בתפקוד המיני של החולים.

סירוס כירורגי או כימי הינו טיפול יעיל בסרטן מתקדם של בלוטת הערמונית אך הוא גורם לתופעות לוואי קשות שהמרכזית בינהן היא פגיעה בתפקוד המיני, ומכאן הצורך במציאת תחליפים.

במחקר נטלו חלק 41 חולים שסבלו מגידול מתקדם מסוג אדנוקרצינומה של בלוטת הערמונית. כל החולים קיבלו טיפול ב- bicalutamide במינון 150 מ”ג ליום וכאשר רמות ה-PSA הגיעו ל-nadir הם קיבלו בנוסף Finasteride (5 מ”ג ליום).

זמן המעקב הממוצע אחר הנבדקים עמד על 3.9 שנים.

החוקרים מצאו שב-nadir הראשון של רמות ה-PSA הירידה ההמוצעת ברמתו של המרקר הגידולי עמדה על 96.5% מהרמות טרם הטיפול. 73% מהחולים הגיעו גם ל-nadir שני עם ירידה ממוצעת של 98.5% ברמות ה-PSA.

הזמן הממוצע שעבר עד לכשלון הטיפול היה 21.3 חודשים.

תופעות הלוואי שנצפו היו מינוריות. ל-59% מהמטופלים לא היתה פגיעה בחשק המיני ב-nadir הראשון של ה-PSA ול-59% לא היתה פגיעה כזו ב-nadir השני. שליש מהחולים דיווח על זיקפה ספונטנית בשתי נקודות הזמן.

מסקנת החוקרים היתה ש- Finasteride, הניתן בתוספת ל- bicalutamide  גורם לאפקט נוסף של חסימה אנדרוגנית והתוצאות של הטיפול המשולב דומות לאלו של סירוס אך ללא הפגיעה בתפקוד המיני.

Ann Oncol. 2004 Jun;15(6):974-8

            לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה