אורולוגיה

טיפול יומי ב- apomorphine לנשים הסובלות מהפרעות בגירוי המיני

מחקר חדש מצביע על כך שמתן יומי של apomorphine (uprima) תחת הלשון עשוי לשפר את חיי המין של נשים פרה-מנפאוזליות אשר סובלות מהפרעה בגירוי המיני ומארועים חוזרים של hypoactive sexual disorder.

ההפרעה שנקראת Generalized female sexual arousal disorder כוללת חוסר בהתעוררות מינית מנטלית ובגודש פיזי באיברים הגניטלים. תסמונת ההיפואקטיביות המינית קשורה בארועים חוזרים של חוסר מחשבות או פנטזיות מיניות או חוסר רצון לקיים מגע מיני.

במחקר נטלו חלק 55 נשים בגיל הפוריות שסבלו מאירועים חוזרים של חוסר בפנטזיות ו/או במחשבות מיניות, ובנוסף במשך 6 חודשים לפחות לא הגיבו לגירוי מיני בלובריקציה.

50 מהנבדקות השלימו את השלב הראשון של המחקר בו קיבלו הנשים מינון עולה (2 ו-3 מ”ג) של apomorphine על פי דרישה.

לאחר 30 יום, ב- 6 מהנשים שקיבלו מינון של 3 מ”ג apomorphine נצפה שיפור מובהק סטטיסטית בתוצאות שאלון אישי בהשוואה לתחילת הניסוי. בשלב השני חולקו הנשים שלא הגיבו לטיפול הראשון לקבוצות וקיבלו 3 קורסים בני שבועיים של טיפול ב- 2 או 3 מ”ג apomorphine תחת הלשון ולאחר הפסקה מתן פלצבו או בסדר הפוך.

החוקרים מצאו שיפור משמעותי הן בגירוי המיני והן בחשק המיני בקרב הנשים שקיבלו טיפול ב- 2 וב- 3 מ”ג בהשוואה לקבוצת הפלצבו (מובהק) כאשר המינון הגבוה יותר היה גם יותר אפקטיבי.

השיפור תואר במדדים רבים של הפעילות המינית כמו החשק המיני, ההנאה ממין, גירוי מיני, עוצמת האורגזמה ותדירות קיום יחסי המין. החוקרים העירו שהשיפור בחשק המיני יכול להיות תוצאה עקיפה של השפעת הטיפול על המשתנים האחרים שהוזכרו.

תופעות הלוואי תוארו בעיקר בעקבות הטיפול במינון של 3 מ”ג apomorphine ליום וכללו בחילה, הקאה, סחרחורת וכאבי ראש. 

69% מהנשים דיווחו שהו מרוצות מהטיפול ומעונינות להמשיך לקבלו.

החוקרים סיכמו שיש להמשיך ולבדוק מיהן המועמדות להנות מהטיפול והאם הוא עשוי להתאים גם לנשים פוסט-מנפאזליות.

Urology. 2004;63:955-959

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה