רפואת ריאות

האם Moxifloxacin ו-Ethambutol דומים בטיפול ב-TB פולמונרי ? (American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine)

כחלק מטיפול רב תרופתי ב-TB פולמונרי moxifloxacin מספק פעילות עיקור וחיטוי דומה לאחר חודשיים כמו התרופה היותר ישנה ethambutol.

בדרך כלל מומלצים שישה חודשי טיפול בטיפול ב-TB פולמונרי, דבר היכול להביא להיענות נמוכה יותר של החולים והופכת את מאמצי השליטה ליותר קשים. לכן, המטרה העיקרית של מחקר TB היא לפתח שיטות, שיקצרו את משך הטיפול.

התקווה הייתה ששימוש ב- moxifloxacin (אנטיביוטיקה מקבוצת פלאורוקינולונים שחדשה יותר מ- ethambutol) תאפשר תקופות טיפול קצרות יותר. למרבה הצער, הממצאים, שהוצגו במהדורת אוגוסט של American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, הצביעו על כך שזה איננו המקרה.

במחקר השתתפו 336 נבדקים עם משטח החיובי ל-TB פולמונרי, שחולקו רנדומאלית לקבלת moxifloxacin או ethambutol בשילוב עם isoniazid, rifampin ו- pyrazinamide. המשתנה העיקרי שנמדד היה מצב תרבית כיח לאחר חודשיים של טיפול.

סך הכל 277 נבדקים נכללו באנליזת היעילות. רוב הנבדקים היו זכרים מאפריקה, שהיו להם קביטציות בצילום חזה. 22% מהחולים היו מודבקים גם ב-HIV.

לאחר 4 שבועות של טפול, תרביות שליליות היו נפוצות יותר בקבוצה, שקיבלה moxifloxacin. לאחר חודשיים, האחוז של הנבדקים עם תרביות שליליות היה זהה בשתי הקבוצות 71%.

Moxifloxacin  גרם יותר לבחילות בהשוואה ל- ethambutol 22% מול 9%, אך עדיין שיעורי השלמת הטיפול בכל קבוצה היה כמעט זהים ועמדו על 88%.

תוצאות המחקר מציעות, שלטיפול ב- Moxifloxacin  יש פעילות מעקרת, אך אין לו פעילות מספקת כפי, שהוערך במחקר זה, בכדי לתמוך בקיצור הטיפול בהתבסס על הפיכת התרביות לשליליות לאחר חודשיים של טיפול.

הפעילות והסבילות של Moxifloxacin במחקר זה תומכת בכך שיש צורך בהערכה נוספת של Moxifloxacin  בטיפול של TB הרגיש לתרופות.

Am J Respir Crit Care Med 2006;174:331-338

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה