רפואת ריאות

הנשמה לא חודרנית מביאה לתוצאות טובות יותר מאשר ההנשמה הסטנדרטית באמצעות מכונת הנשמה בטיפול בחולי COPD או בכאלה הסובלים מבצקת ריאות

מחקר חדש מראה שחולים שאושפזו ביחידה לטיפול נמרץ עקב החמרה ב- chronic obstructive pulmonary disease (COPD) או עקב בצקת ריאות קרדיוגנית (CPE) חמורה אשר הונשמו בתחילה בהנשמה לא חודרנית סבלו מפחות זיהומים נוזוקומיאלים והיה אצלם שיפור בתוצאות בהשוואה לחולים עם אותן בעיות אשר הטיפול הראשוני בהם כלל mechanical ventilation.

במחקר השתתפו 470 חולים אשר אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ עם אחת מהבעיות שהוזכרו וטופלו או ע”י הנשמה סטנדרטית או ע”י הנשמה לא חודרנית.

החוקרים ציינו שבמהלך 8 השנים שהמחקר נמשך עלה השימוש בשיטת ההנשמה הלא חודרנית. התמותה בקרב החולים שקיבלו טיפול זה ירדה מ-21% ב-1994 ל-7% ב-2001 (מובהק סטטיסטית).

בסה”כ 65% מהחולים טופלו באמצעות הנשמה לא חודרנית, מתוכם 11% נזקקו בסופו של דבר לאינטובציה ולהנשמה סטדנדרטית. ב-35 חולים מאלו שטופלו באמצעות הנשמה לא חודרנית היה כשלון של הטיפול, מתוכם 17 סבלו מדלקת ריאות נוזוקומיאלית (בטיפול נמרץ).

ניתוח התוצאות הראה, עפ”י החוקרים, על ירידה בתמותה בקרב החולים שעברו הנשמה לא חודרנית (odds ratio 0.37), לעמות זאת ה-odds ratio עבור חולים שהוגדרו high Simplified Acute Physiology Score II בכניסה לטיפול נמרץ הוא 1.05 וה-odds ratio לתמותה עקב זיהום הנרכש ביחידת הטיפול הנמרץ היה 3.08.

החוקרים סיכמו שהעלייה בשימוש בהנשמה לא חודרנית באוכלוסיית החולים הזו נמצאה קשורה לירידה משמעותית בתמותה בטיפול נמרץ ועשויה להיות מוסברת ע”י הירידה בסיבוכים הנובעים מהנשמה כמו זיהומים הנרכשים בביה”ח


JAMA 2003;290:2985-2991

לידיעה בדוקגייד 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה