רפואת ריאות

פחות דימומים פוסט-אופרטיבים לאחר coblation tonsillectomy

אבלציה של השקדים על ידי הקפאתם (coblation tonsillectomy) הינה שיטה כירורגית שהשימוש בה החל לאחרונה. מחקר זה ניסה לבדוק את יתרונות השיטה החדשה בהשוואה לכריתת שקדים מסורתית.

החוקרים ביקשו לבדוק את שיעור הדימומים תוך כדי ובעקבות שתי הפרוצדורות. לשם כך ערכו מחקר קוהורט פרוספקטיבי במסגרתו נערכה השוואה בין 844 חולים שעברו coblation לבין 743 חולים בקבוצת הביקורת שעברו טונסילקטומיה מסורתית עם דיסקציה כהה והמוסטזיס בעזרת דיאטרמיה בי פולרית.

שיעור הדימום המשני היה 2.25% בקבוצת ה- coblation בהשוואה ל- 6.19% בקבוצת הביקורת. בילדים עמד שיעור הדימומים המשניים על 0.95% לעומת 4.77%, בהתאמה. הבדלים אלו היו מובהקים סטטיסטית. לא נמצא הבדל בין הקבוצות בשיעור הדימומים בזמן הפרוצדורות.

מהמחקר עולה כי טכניקת ה- coblation מציעה יתרון בתקופה שלאחר הניתוח- בהפחתה של שיעור הדימומים המשניים, כאשר היתרון מובהק יותר בילדים. בנוסף השימוש בשיטה זו מביא לפחות זיהומים משניים, להפחתת הכאב בעקבות הניתוח ולחזרה מהירה יותר של המנותחים לפעילויות יום-יומיות. תוצאות אלו, בנוסף לעובדה שהציוד של הפרוצדורה החדשה הוא חד-פעמי, הביאו את המחבר לבחור ב- coblation tonsillectomy כשיטה הניתוחית המועדפת עליו.

לידיעה ב- PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה