פסיכיאטריה

היפנוזה מסייעת לנשים להתמודד עם ביופסיה של השד

ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי של Radiological Society of North America, עולה כי שיטות הרגעה עצמית ע”י היפנוזה, בעזרת מטפל מיומן, עשויים להקל בצורה ניכרת על הכאב והחרדה הקשורים בהליכי ביופסיה של השד.

שיטות הרגעה עצמית ע”י היפנוזה מספקות לנשים המיעודות לביופסיה של השד, אפשרות לא-תרופתית, להקלה בכאב והחרדה, ללא הארכת משך הפרוצדורה, העלות, או תופעות הלוואי.

החוקרים חילקו 236 נשים, שהיו מיועדות לביופסית מחט גדולה, לאחת משלוש קבוצות, טיפול סטנדרטי (n=76), טיפול אמפתי מובנה (n=82), בו אדם אמפתי ישב עם הנשים, או שיטות הרגעה עצמית ע”י היפנוזה (n=78), בהן אותו אדם אמפתי קרא מן הכתוב במהלך הביופסיה מהשד.

בכתוב נאמר לאישה לגלגל את עיניה למעלה, לסגור את עיניה, לנשום עמוק, להתמקד בתחושות של ציפה ולדמיין אוירה נעימה, לפי בחירתה.

בעקבות ההיפנוזה, החוקרים מצאו ירידה משמעותית מאוד בכאב במשך הזמן, וירידה משמעותית מאוד בחרדה במהלך הפרוצדורה. בנוסף, תהליך הרלקסציה במטופלות ההיפנוזה הרגיע את כל הצוות, וסייע לחברים להתמקד. בקבוצת ההיפנוזה נרשמו זמני הפרוצדורות הקצרים ביותר, והעלויות הנמוכות ביותר, אך הבדלים אלו לא היו משמעותיים, בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה