פסיכיאטריה

שינוי בהתוויות למתן Olanzapine מצביע על סיכון להיפרגליקמיה ולסוכרת

Eli Lilly and Co. הודיעו לעוסקים בבריאות הציבור על תיקון בהתוויות עבור מתן olanzapine (שם מסחרי Zyprexa), המתאר את סיכון מוגבר להיפרגליקמיה ולסוכרת בחולים המשתמשים בתרופה.

ה-FDA הורה לכל יצרי התרופות האנטי-פסיכוטיות הא-טיפיקליות, כולל חברת Lilly and Co, להוסיף הערת אזהרה זו להתוויות המצורפות לתרופה, בהתאם לאתרעה שנשלחה מ-MedWatch, תוכנית הבטיחות והדיווח אודות תופעות לוואי של ה-FDA.  

בנוסף ל-olanzapine, קבוצת התרופות האנטי-פסיכוטיות הא-טיפיקליות כוללת את clozapine (שמות מסחרי: Clozaril של Novartis), את risperidone (שם מסחרי:Risperdal של Janssen), את quetiapine (שם מסחרי: Seroquel של AstraZeneca), את ziprasidone (שמות מסחריים: Geodon של Pfizer) ואת aripiprazole (שם מסחרי: Abilify של Bristol Myers Squibb and Otsuka American Pharmaceutica).  

על פי ההתוויה המתוקנת של olanzapine דווחה היפר-גליקמיה, שהיתה חמורה בחלק מהמקרים וקשורה לקטו-אצידוזיס או לתרדמת או מוות היפר-אוסמולריים בחלק מהמקרים, בחולים שטופלו בתרופות ממשפחה זו.

ההתוויה המתוקנת ממליצה על קיום מעקב קבוע אחר הרעה במצב הבקרה על רמת הסוכר בדמם של חולים סוכרתיים שהחלו בטיפול אנטי-סיכוטי א-טיפיקלי. חולים שמתחילים בטיפול אנטי-פסיכוטי -טיפיקלי ומציגים גורמי סיכון לסוכרת (השמנת יתר, היסטוריה משפחתית) צריכים לעבור בדיקת גלוקוז בצום עם תחילת מתן הטיפול ובאופן תקופתי במהלכו.

בנוסף, על כלל החולים המטופלים בתרופות אנטי-פסיכוטיות א-טיפיקליות להמצא במעקב אחר סימפטומים של היפר-גליקמיה כגון צמא מוגבר, רעב מוגבר, השתנת יתר וחולשה. חולים המפתחים סממני היפר-גליקמיה במהלך הטיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות א-טיפיקליות צריכים לעבור בדיקת גלוקוז בצום. במקרים מסוימים נפתרה בעית ההיפר-גליקמיה בעקבות הפסקת הטיפול האנטי-פסיכוטי א-טיפיקלי, אולם, בחלק מהחולים נדרש המשך טיפול אנטי-סוכרתי גם לאחר הפסקת הטיפול.    

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה