ילדים

תינוק כבן שנה נפטר לאחר שהתעורר משנתו והתמוטט; תינוק כבן שנה מאושפז במצב קשה לאחר שחלה בשפעת (N12)

תינוק

תינוק כבן שנה הובהל היום לבית החולים איכילוב, לאחר שהתעורר מהשינה ואז התמוטט וקרס. בתינוק בוצעה החייאה אך בהגיעו לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לדברי משפחתו, התינוק החלים לאחרונה ממחלת הנשיקה ומאדמת. בשונה ממקרי מוות בעריסה השכיחים יותר, במקרה זה התינוק התעורר לפני שהתמוטט; פרטים נוספים יתבררו, בתקווה, בנתיחת הגופה.

לכתבה של יואב אבן ב-N12

תינוק בן אחד עשרה חודשים אושפז במרכז הרפואי מאיר בגלל פרכוסים, לאחר שחלה בשפעת מסוג A ומקבל כעת טיפול תמיכה נשימתית בבית החולים. לדברי ד”ר אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במרכז, מדובר בילד השני שהגיע למחלקה לאחרונה בגלל סיבוכים נוירולוגים שהתפתחתו בעקבות מחלת השפעת מסוג A.

לכתבתה של יולן כהן ב-N12

.

בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב”כאן 11″, כותבת דקלה אהרון שפרן כי שיעור תמותת התינוקות ביישובים בדואים נמצאה גבוהה פי שישי ביחס לשיעור התמותה של תינוקות בישובים יהודיים במרכז הארץ. לפי הכתבה, גם בקרב האוכלוסיה היהודית בארץ עולים פערים, כשבערים חרדיות, כמו בני ברק ומודיעין עילית שיעורי התמותה גבוהים פי שניים ביחד לתל אביב. הכתבה פורסמה לרגל כנס שנתי בינלאומי שנערך בשבוע שעבר בנושא אי השווין בתחום הבריאות, במסגרתו נאספו הנתונים על פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תמותת תינוקות היא אחד האינדיקטורים החשובים, כך עולה, למדידת אי שווין בבריאות: בין השנים 2016-2020 נראה כי שיעור תמותת התינוקות בתל אביב עומד על 1.4 עבור כל 1,000 לידות, בבני ברק על 3 וברהט על 8.8 , בעוד שבמועצה המקומית תל שבע עומד שיעור תמותת התינוקות על 10.7 לכל 1,000 לידות. השיעור הממוצע של תמותת תינוקות ב-OECD בשנת 2019 עמד על 4.2 ל-1,000 לידות.

לכתבתה של דקלה אהרון שפרן בכאן 11

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה