ילדים

האם יש להגביל את צריכת טונה מחשש להרעלת כספית? (Mercury Policy Project)

במאמר חדש מדווחת קואליציה של קבוצות צרכנים כי על ילדים להגביל את כמות הטונה מקופסא בתזונה מחשש להרעלת כספית. לפי Mercury Policy Project, אסור לילדים לאכול דג אלבקור ויש להגביל את צריכת טונה בהירה למנה אחת בחודש בילדים במשקל נמוך מ-24 ק”ג ולשתי מנות בילדים גדולים יותר.

לדברי המומחים, למרות הפופולארית הרבה של טונה, כעת נדרשת אזהרה מפני צריכת טונה בילדים.

הדו”ח כולל בדיקות של 59 דגימות טונה מ-11 מדינות. החוקרים רכשו טונה בפחיות גדולות או חבילות מבתי ספר או חוברות המספקות את המזון לבתי ספר. מהבדיקות עלה כי ריכוז כספית השתנה באופן נרחב מפחית לפחית. גם דגימות נפרדות מאותה פחית כללו ריכוזים שונים מאוד של כספית.

מהמחקר עולה כי רמות כספית היו מעט נמוכות יותר בטונה בהירה,בהשוואה לבדיקות שנערכו מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקאי, אך גבוהות יותר בטונה אלבקור, בהשוואה לדיווחי ה-FDA.

למרות המלצות המחקר, מנהל התרופות והמזון האמריקאי עומד מאחורי המלצותיו. ה-FDA וה-EPA ממליצים על הגבלת הצריכה של טונה בנשים בגיל הפוריות ובילדים לעד 12 אונקיות בשבוע של טונה בהירה בפחית ועד 6 אונקיות בשבוע של טונה אלבקור בפחית, בה ריכוז כספית גבוה יותר.

הדו”ח מתמקד רק בנזקים של טונה ולא בתועלת התזונתית שלה, אין כל אזכור לחומצות שומן אומגה-שלוש, תכולת החלבונים או סלניום. מומחים בתחום טוענים כי החוקרים פשוט בדקו את כמות שאריות כספית בטונה ועוררו סערה, אך להערכתם אין כל חדש תחת השמש ואין מקום לחשש.

מומחים אחרים קראו להימנע ממסע הפחדה כנגד מתן טונה לילדים. לא מדובר בשאלה אם מותר לילדים לאכול טונה או לאו, אלא מהי הכמות המותרת להם. לטונה יתרונות רבים, והתועלת גדולה עם צריכת טונה פעם או פעמיים בחודש.

Mercury Policy Project news teleconference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה