ילדים

הקשר בין מוטאציות FLT3 והפרוגנוזה בילדים עם AML (מתוך Blood)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 1 בדצמבר של Blood, עולה כי רק מוטאציות מסוימות ב-FLT3 קשורות בסיכון מוגבר להישנות של AML (Acute Myeloid Leukemia) בילדים.

לדברי החוקרים, למרות שמוטאציות ב-FLT3 הן די שכיחות בילדים ומבוגרים עם AML (20-40%), רק חלק מאותן מוטאציות קשורות בסיכון גבוה להישנות. מדדים מדויקים לזיהוי חולים בסיכון גבוה הינם חשובים מאוד הן לייעוץ והן לקביעת הטיפול שיביא לסיכויי ההישרדות הגבוהים ביותר, עם המורבידיות הנמוכה ביותר בטווח הארוך.

החוקרים בחנו את השפעת שתי מוטאציות של FLT3  FLT3/ITD ו-FLT/ALM, בקרב 630 ילדים עם AML חדש. FLT3/ITD זוהה ב-77 חולים (12%), ב-42 נוספים (6.7%) זוהה FLT3/ALM.

שיעורי התגובה המלאה היו דומים בילדים עם כל אחת מהמוטאציות וילדים עם FLT3 הנפוץ באוכלוסיה.

למרות שיעורי תגובה מלאה דומים, בילדים עם FLT3/ITD זוהו שיעורי הישרדות ללא התקדמות נמוכים יותר, באופן משמעותי, לאחר 4 שנים (31%), בהשוואה לילדים עם FLT3 הנפוץ באוכלוסיה (55%) וילדים עם FLT3/ALM (51%).

סיכויי ההישרדות הכוללים היו נמוכים יותר בקבוצת FLT3/ITD (33%), בהשוואה לשתי קבוצות הילדים האחרות (54% עבור FLT3 השכיח, 59% עבור FLT3/ALM). שיעורי ההישנות בילדים שהשיגו רמיסיה מלאה היו גבוהים יותר בילדים עם FLT3/ITD (65%), בהשוואה לילדים עם FLT3 הנפוץ (43%).

החוקרים מצאו קשר בין עליה בערכי ITD-AR ובין החמרת סיכויי ההישרדות ללא-התקדמות, וכי רמה גבוהה של ITD-AR ניבאה התקדמות של הלוקמיה.

חולים עם FLT3/ITD ויחס אללים גבוה (יחס אללים של ITD של מעל 0.4), מצויים בסיכון גבוה ביותר להישנות ופרוגנוזה גרועה. חולים אלו ירוויחו מהשתלת מח עצם אלוגנית במהלך הרמיסיה המלאה הראשונה. בחולים ללא בן משפחה תואם, יש לשקול השתלה מתורם מתאים שאינו קרוב משפחה.

Blood 2006;108:3654-3661.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה