ילדים

ברית מילה ללא תפרים- אלטרנטיבה בטוחה ויעילה להליך הסטנדרטי

ברית מילה ללא תפרים באמצעות 2-octyl cyanoacrylate (2-OCA) מהווה תחליף בטוח הן מבחינה קוסמטית, לתפירה הסטנדרטית- כך עולה ממחקר חדש, שהוצג ב- American Academy of Pediatrics National Conference and Exhibition, אוקטובר 2006.

במסגרת המחקר, העריכו החוקרים את ההליך, שנעשה ללא תפרים, ב-70 חולים (גיל ממוצע 4 שנים). מתוכם 50 עברו ברית מילה, ו-11 עברו תיקון לברית מילה תוך שימוש ב- 2-OCA לסגירת העור.

ברית המילה בוצעה בשיטת השרוול (57=n) או ע”י Gomco clamp (13=n). ראשית, החתך נוקה לאחר הדימום, ושני קצוות העור הוצמדו. בשלב הבא, שתי שכבות דקות של 2-OCA נמרחו בקצוות ונותרו להתייבש. הפין והעטרה טופלו בהמשך ע”י משחה אנטיביוטית.

הזמן הממוצע של סגירת העור היה 3 דקות, אך עבור 20 החולים האחרונים, זמן הסגירה היה קצר מ-90 שניות, מה שמצביע על טכניקה משופרת עם הזמן.במהלך מעקב ממוצע של עד 3.4 חודשים לא נצפו סיבוכים במהלך הניתוח או לאחריו.

באופן סובייקטיבי, התוצאות הקוסמטיות נראו טובות יותר מאלו של ההליכים הסטנדרטיים, ללא סיכון להיווצרות סינוסים מהתפרים. בנוסף, ההורים היו מרוצים מההליך.

לדברי החוקרים, ברית מילה ללא תפרים אינה מתאימה לכל החולים. במקרים בהם נדרשים תפרים לטיפול בדימום או סידור הרקמה, אזי ההליך אינו מתאים.

העלות גבוהה יותר בשיטה ללא התפרים; אולם, אם ניתן יהיה לחסוך 15 דקות לכל מטופל, יושגו יתרונות גדולים מבחינת עלות. עלות ישירה והשוואה בין התוצאות של שתי השיטות נמצאות בבדיקה.

המראה הקוסמטי והיעדר בעיות בנוגע לריפוי פצע כתוצאה מהתפרים, הופכים את העלות הנוספת לשווה, והשיטה הפכה להליך הבחירה במוסדות מסוימים. רופאים המשתמשים בשיטה לביצוע ברית מילה ללא תפרים, מדווחים כי השיטה מהירה וקלה, ומהווה אופציה למצבים בהם ברית המילה נדחית. לדברי החוקרים, ניתן להשתמש בשיטה גם במקרי hypospadias.

החוקרים מוסיפים, כי השיטה נטולת התפרים אינה מתאימה במקרים של פין חבוי, שכן תוארו במקרים בהם הפין נסוג חזרה. לכן יש להשתמש בשיטה עבור אינדיקציות קלאסיות לברית מילה בלבד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה