ילדים

תרופות פסיכוטרופיות נרשמות לעיתים קרובות לטיפול בילדים החולים בסרטן (מתוך Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, עולה כי תרופות פסיכוטרופיות נרשמות כטיפול בחרדה בילדים ובמתבגרים החולים בסרטן.

מנהל המחקר ציין כי מצד אחד, הוא חושב, שיש צורך בתרופות אלה בטיפול בילדים החולים בסרטן כי טיפולי הסרטן גורמים לסימפטומי דיכאון בהיבט הביולוגי, אך הוא מודאג שאין מספיק קלט פסיכיאטרי, כשתרופות אלה נרשמות לילדים החולים בסרטן.

יש מידע זעום על השימוש של תרופות פסיכוטרופיות בילדים חולים, בעיקר בילדים חולי סרטן. לכן, על מנת לחקור את השימוש בתרופות פסיכוטרופיות, החוקרים אספו 347 ילדים חולי סרטן בני שנה עד 21 שנים, שנרשמו למחקרים קליניים ב- National Cancer Institute בין השנים 2000 ועד 2003.

ל-14% מחולים אלה נרשמה לפחות תרופה פסיכוטרופית אחת בזמן ההרשמה. השיעור יותר ממוכפל לעומת האוכלוסייה הכללית.

סרקומה היה הסרטן הכי נפוץ בילדים, שנרשם להם טיפול בתרופות פסיכוטרופיות (n=37). הדבר יכול לשקף גורמים הספציפיים למחלה, לדברי החוקרים, בהתחשב בעובדה, שסרקומה דורשת לעיתים קרובות ניתוח, טיפול כימותרפי והקרנות, ולעיתים קרובות מלווה בכאב ובשינוי הדימוי הגופני.

התרופות הפסיכוטרופיות הכי נפוצות, שנרשמו היו תרופות אנטי פרכוסים (8%) ואנטי דיכאוניות (7%), בעיקר SSRI.

השימוש בפסיכו סטימולנטים נעשה לעיתים רחוקות ומידע על תרופות נוגדות חרדה לא היה יכול להיות מוערך במדויק היות וחומרים אלה משמשים לעיתים קרובות כתרופות נגד הקאות לאחר טיפול בכימותרפיה.

לסיכום, מחקר זה נטל על עצמו צעד ראשוני בחקירת הטיפול הפסיכו פרמקולוגי במצב רוח ובסימפטומי חרדה בילדים החולים בסרטן.

החוקרים מאמינים כי מרשם מוצדק של תרופות פסיכוטרופיות הוא מרכיב הכרחי בטיפול הכולל בילדים ומתבגרים החולים בסרטן. החוקרים ממליצים על הערכה מקיפה וחיפוש אחר סינדרומים פסיכיאטרים כשמטפלים בילדים חולי סרטן.

Arch Pediatr Adolesc Med 2006;160:818-822

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה