ילדים

מנה אחת ביום של tobramycin עדיפה משלוש מנות בילדים עם חום ונוטרופניה שעוברים השתלת תאי גזע

בילדים עם חום ונוטרופניה (neutropenia) העוברים השתלת תאי גזע (stem cell transplantation), טיפול ב- tobramycin [NEBCIN] נמצא כיעיל ופחות רעיל אם ניתן פעם ביום, ולא שלוש פעמים ביום, מדווחים חוקרים קנדיים.

למרות ש- tobramycinהוא טיפול מקובל בנוטרופניה וחום, יש מעט מידע על היעילות והבטיחות של טיפול זה בילדים שעברו השתלת תאי גזע. בעיקר היתה אי-בהירות בנוגע למספר המנות שיש לתת ביום על מנת לקבל יחס תועלת-סיכון מיטבי.

החוקרים בחנו את תוצאות הטיפול ב-60 ילדים שהוקצו אקראית לקבלת טיפול תוך-ורידי ב- tobramycin פעם ביום או שלוש פעמים ביום, בנוסף לתכשיא אנטיביוטי נוסף המכסה חיידקים גראם-שליליים (piperacillin [TAZOCIN] או ceftazidime [FORTUM]).

כל המטופלים היו צעירים מגיל 18 ופתחו חום ונוטרופניה כאשר עברו השתלת תאי גזע. עבור כל תוכנית טיפול, מינון ה- tobramycin הותאם במטרה להשיג פרמטרים פרמקו-קינטיים דרושים.

טיפול ב- tobramycin 3 פעמים ביום נמצא קשור בעליה מקסימלית ממוצעת של 51% בערכי הקריאטינין (creatinine), בעוד שטיפול פעם ביום היה קשור לעליה של 32% בלבד, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית.

טיפול פעם ביום הצריך פחות התאמות. 46% מהמטופלים פעם ביום שרדו את האירוע הנוכחי ללא צורך בשינוי האנטיביוטיקה, בהשוואה ל-19% שבקבוצה שטופלה 3 פעמים ביום. מטופל אחד מכל קבוצה נפטר.

החוקרים מסכמים שבהתחשב בממצאים אלו, מומלץ לאמץ את תוכנית הטיפול ב- tobramycin פעם ביום בילדים עם חום ונוטרופיה שעוברים השתלת תאי גזע.

J Natl Cancer Inst 2003;95:1869-1877.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה