כאב

Rimegepant למיגרנה משפר איכות חיים הקשורה לבריאות בטווח הארוך (Adv Ther)

כאב ראש מיגרנה דיכאון
מחקר חדש הדגים שיפור באיכות החיים הקשורה לבריאות בטווח ארוך של 64 שבועות בתקופת ההארכת התווית הפתוחה של מחקר כפול סמיות אקראי של טיפול ב-rimegepant מניעתי למיגרנה

מחקר חדש שפורסם ב-Advances in Therapy הדגים שיפור באיכות החיים הקשורה לבריאות במטופלים שהמשיכו למעקב אחרי מחקר כפול סמיות אקראי של טיפול ב-rimegepant 75 מ”ג מניעתי למיגרנה לתקופת ההארכת התווית הפתוחה של עד 64 שבועות.

המחקר היה ניתוח פוסט-הוק תוך שימוש בנתונים ממחקר חדש למניעת מיגרנה (BHV3000-305). במחקר זה, חולים מבוגרים עם מיגרנה נטלו rimegepant 75 מ”ג או פלצבו כל יומיים במהלך שלב המחקר כפול-סמיות האקראי. נתונים עבור 347 מטופלים בקבוצת הפלצבו ו-348 מטופלים בקבוצת הטיפול היו זמינים בתקופת המחקר שהמשיכו לתקופת ההרחבה. נתוני איכות החיים הבסיסית בשתי הקבוצות היו דומים והשיפור במדד EQ-5D השתפר ב-0.09 בקבוצת הפלצבו ב-12 השבועות הראשונים וב-0.1 בקבוצת הטיפול (p=0.011). השיפור במדד הודגם גם לאורך כל 64 השבועות.

המחקר הראה כי בהשוואה לפלצבו, טיפול ב-rimegepant 75 מ”ג היה קשור לשיפור גדול יותר באיכות החיים הקשורה לבריאות (EQ-5D) במשך 12 שבועות. מטופלים שחולקו באקראי לפלצבו בתחילת המחקר חוו שיפור דומה במדדי איכות החיים לאחר המעבר ל-rimegepant במהלך תקופת הרחבת התווית הפתוחה, מה שהוכיח לדברי המחקר שהיתרונות מתממשים תוך 12 שבועות מהטיפול הפעיל. השפעה זו הייתה עמידה עד ל-64 שבועות בהן המחקר בוצע והייתה קשורה לעלייה נוספת באיכות חיים הקשורה לבריאות לאורך זמן.

למחקר ב-pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה