כאב

הבדלים בין המינים בהתמודדות עם כאב קיימים כבר בילדות (מתוך J Pain Symptom Manage)

ממחקר חדש עולה, כי כבר בגיל צעיר ישנו אימוץ תלוי מין וגיל של שיטות התמודדות עם כאב.

מטרת המחקר הייתה לבחון האם קיימים הבדלי גיל ומין באסטרטגיות ההתמודדות בקרב ילדים, הסובלים מכאב כרוני.

החוקרים מציינים, כי הבדלים בין המינים בכאב ובהתמודדות עמו, דווחו בספרות מבוגרים, אך תשומת לב מועטה בלבד ניתנה להבדלים האפשריים בסגנונות ההתמודדות באוכלוסיית הילדים, הסובלים מכאב כרוני.

בדיקת כישורי ההתמודדות עם כאב בגיל צעיר עשויה לספק לקלינאים הבנה טובה יותר של אבולוציית סוגי ההתמודדות, ובכך תאפשר להם לזהות תחומי התערבות פוטנציאליים.

במסגרת המחקר, עוצמת הכאב (Visual Analog Scale), אסטרטגיות להתמודדות עם כאב (Pain Coping Questionnaire), ויעילות ההתמודדות הוערכו בילדים בגילאי 8-12 שנים, ובמתבגרים (13-18 שנים), שהגיעו למרפאת כאב כרוני לילדים (272=n).

עפ”י דיווחי החוקרים, נמצאו הבדלים משמעותיים בין המינים באסטרטגיות ההתמודדות. הבנות חיפשו אחר תמיכה סוציאלית יותר מאשר הבנים, בעוד שהבנים השתמשו יותר בטכניקות של הסחת דעת התנהגותית.

נמצא, כי מתבגרים נקטו באסטרטגיה קוגניטיבית (הצהרות עצמיות חיוביות) יותר מאשר ילדים. הן הבנים והן הבנות הראו נטייה לעבר התמודדות שלילית עם כאב, שהייתה בקורלציה עם עוצמת הכאב הממוצעת. בנוסף, לא נצפו הבדלי מין או גיל ביעילות ההתמודדות.

לדברי החוקרים, המחקר מדגים את ההופעה המוקדמת של העדפות מבוססות גיל ומין באסטרטגיות התמודדות בקרב ילדים ומתבגרים, הסובלים מכאב כרוני.

לדבריהם, הממצאים מהווים בסיס למחקר נוסף אודות השפעות סוציאליות מוקדמות בהתפתחות סגנונות התמודדות עם כאב בגברים ובנשים.

J Pain Symptom Manage 33, 2007: 208-216

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה