כאב

Voriconazole מוריד משמעותית פינוי של Alfentanil (מתוך Clin Pharmacol Ther)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Clinical Pharmacology and Therapeutics, עולה כי Voriconazole חומר אנטי פטרייתי טריאזולי, מאריך את האפקט של alfentanil, שבמקרים אחרים הוא אופייט סינתטי הפועל לטווח קצר.

Voriconazole  משמש כיום לטפל בחולים קשים מאוד, וחולים אלה עשויים להיות מאוד רגישים לתופעות הלוואי של alfentanil. כפי שתוצאות המחקר מראות, הפינוי של alfentanil יהיה איטי יותר משמעותית במהלך טיפול ב- Voriconazole.

Alfentanil  עובר מטבוליזם בעיקר על ידי האנזימים CYP3A (ציטוכרום כבדי). Voriconazole  אנטי פטרייתי ו- terbinafine מעכבים מגוון של אנזימי CYP, כולל CYP3A4 במקרה של Voriconazole אך לא במקרה של terbinafine.

על מנת לחקור אינטראקציות אפשריות, החוקרים בדקו 12 מתנדבים בריאים. למשתתפים ניתן 20 mcg/kg של alfentanil תוך ורידי ללא טיפול מקדים. אותו מינון ניתן במקרה אחר לאחר מתן אוראלי של Voriconazole  במינון של 400 mg פעמיים ביום הראשון ו-200 mg פעמיים ביום השני. אותו תהליך בוצע גם עם מתן של 250 mg של terbinafine אוראלי למשך 3 ימים.

Voriconazole  הוריד את פינוי הפלסמה הממוצע של Alfentanil  ב-85% והאריך את מחצית החיים שלו מממוצע של 1.5 שעות ל-6.6 שעות. ל- terbinafine לא היו השפעות דומות על הפינוי.

כל 12 המשתתפים חוו בחילה והקאה במהלך טיפול ב- Alfentanil  וב- Voriconazole, אך תופעות אלה הופיעו רק ב-7 משתתפים, שקיבלו Alfentanil  בלבד.

לסיכום, האינטראקציה בין Alfentanil  ו- Voriconazole  היא בעלת חשיבות קלינית גדולה. הגיוני להניח כי מטופלים המקבלים Voriconazole  דורשים 70% עד 90% פחות Alfentanil  כטיפול אחזקה עבור שיכוך כאבים בהשוואה למטופלים, שלא מקבלים מעכבי CYP3A בו זמנית.

Clin Pharmacol Ther 2006;80:502-508

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה