כאב

Sumatriptan משכך כאב בחולים עם trigeminal neuralgia

מחקר חדש מראה, כי טיפול ב- sumatriptan מסייע להקלת כאב בחולים, הסובלים מ- trigeminal neuralgia.

דחיסה של שורש ה- trigeminal עלולה לגרום לנויראלגיה בעצב. אגוניסטים לרצפטור 5-HT1B/1D עשויים לעכב הרחבה של כלי דם ודלקת בסביבת שורש העצב המגורה. מחקר קודם, שבחן את הנושא, הראה ירידה ברגישות לכאב מכאני ע”י אגוניסט לרצפטור 5-HT1A במודל של חולדה עם trigeminal neuralgia. המחקר הנוכחי בחן את היעילות של האגוניסט לרצפטור 5-HT1A/1B/1D, sumatriptan, בהקלת כאב בחולים, הסובלים מ- trigeminal neuralgia.

במחקר השתתפו 15 חולים עם idiopathic trigeminal neuralgia. החולים סבלו מעוויתות כואבות במשך חודש אחד לפחות. כל חולה קיבל זריקה של 1 מ”ל סיליין לתת-עור (פלצבו), ו-15 דקות לאחר מכן sumatriptan (3 מ”ג ב- 1 מ”ל סיליין) לתת-עור. בהמשך, קיבלו החולים sumatriptan אוראלי (50 מ”ג פעמיים ביום) למשך שבוע אחד.

ה- visual analog scale לא השתנה לאחר מתן סיליין, אך ירד משמעותית לאחר הזרקת sumatriptan. לאחר שבוע של טיפול ב-sumatriptan אוראלי, ואף שבוע לאחר הפסקת טיפול, ניקוד ה- visual analog scale הראה ירידה משמעותית מנקודת ההתחלה. תופעות לוואי לאחר  sumatriptan לתת-עור התרחשו בארבעה חולים: עייפות קיצונית בארבעה חולים, ובחילה בשניים. תופעות לוואי מהטיפול האוראלי הופיעו בארבעה חולים: עייפות קיצונית בשני חולים, בחילה באחד ואי-נוחות בחזה באחד. תופעות אלו הוקלו זמן קצר לאחר הפסקת הטיפול.

תוצאות המחקר מראות כי הזרקה תת-עורית בשילוב טיפול אוראלי ב- sumatriptan מביאים להקלה מיידית וממושכת בכאב בחולים עם trigeminal neuralgia.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה