כאב

האם אתאנרספט בטוחה ויעילה לשימוש בדלקת פרקים ראומטית בילדים? (מתוךArthritis and Rheumatism)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי שימוש באתאנרספט (ENBREL) מציע פרופיל בטיחות מתקבל על הדעת בילדים עם דלקת פרקים ראומטית של הילדות (JRAjuvenile rheumatoid arthritis), ומביא לשיפורים משמעותיים במשך 4 שנים או יותר. המחקר פורסם בכתב העת לדלקת פרקים וראומטיזם (Arthritis and Rheumatism).

צוות המחקר, ששילב מומחים ברפואת ילדים ובראומטולוגיה, עקב אחר 58 ילדים בגילאי 4 עד 17 שנים עם JRA מרובת מפרקים (polyarticular-course JRA) שנרשמו למחקר היעילות המקורי של אתאנרספט, והשתתפו במחקרים לאורך תקופת מעקב נוספת.

משך המחלה הממוצע היה 5.9 שנים בזמן הרישום למחקר המקורי. 32 ילדים טופלו באתאנרספט למשך 4 שנים לפחות והשלימו הערכת יעילות מלאה.

החוקרים דיווחו, כי לאחר חשיפה לאתאנרספט שהסתכמה ל-225 שנות מטופל, נמצאו 0.03 תופעות לוואי חמורות לשנת מטופל ו-0.04 זיהומים חמורים לשנת מטופל.

עוד עולה מהדיווח, כי תגובה 30 על פי הקולג’ האמריקאי לראומטולוגיית ילדים (כלומר, שיפור של 30% לפחות ב-3 או יותר מתוך 6 משתני תגובה עיקריים, והחמרה של לא יותר מ-1 מהמשתנים ב-30% לפחות) הושגה ב-94% מהמטופלים, ו-78% השיגו תגובה 70.

השיפורים שהושגו היו עקביים לאורך 4 שנות המעקב ועם נטייה לכיוון המשך שיפור, ציינו החוקרים.

החוקרים סיכמו באומרם כי למרות שעדיין יש צורך לעקוב בזהירות אחר התפתחות זיהומים במטופלים עם JRA שמקבלים אתאנרספט, שיעורי הופעת תופעות לוואי חמורות וזיהומים חמורים לא עלו לאורך הזמן.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Arthritis Rheum 2006;54:1987-1994.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה