כאב

חומר המעודד צמיחת עצם גורם לנפיחות בצוואר כאשר הוא משמש באיחוי צרוויקלי

ממצאים שהוצגו בכנס השנתי של ה-North American Spine Society מעידים כי השימוש שאיננו לפי ההתוויה ב-recombinant human morphogenetic protein (או rhBMP-2) לצורך איחויים צרוויקלים אנטריורים עלול לגרום לנפיחות חולפת באזור הצוואר ולבעיות בבליעה. הופעת הבעיה קשורה למינון וכיום מתוכננים מחקרים לקביעת המינון המתאים של rhBMP-2 עבור איחוי צרוויקלי.

rhBMP-2 משווק על-ידי Medtronic כחלק מה-INFUSE Bone Graft, אושר על-ידי ה-FDA לשימוש באיחויים לומבארים עם interbody cages. אולם, יותר ויותר מנתחים משתמשים בו גם באיחויים צרוויקליים.

הממצאים העולים ממחקר קטן שבוצע בשנת 2003 מעידים כי כאשר rhBMP-2 ניתן במינון של 0.6 מ”ג הוא איננו גורם לנפיחות בצוואר או להפרעה בבליעה או בנשימה. בניגוד לכך, תוצאות המחקר הנוכחי מעידות כי במינונים גבוהים יותר עלולות להופיע בעיות אלה.

מתוך ניסיון לשפר את יעילות השימוש ב-rhBMP-2 בקבוצת חולים זו החליטו החוקרים לעבור את מינון ה-0.6 מ”ג שתואר בעבר. החוקר הראשי, ד”ר Glassman, מסביר בראיון כי בשל השימוש שאיננו במסגרת ההתוויות, לא ברור המינון האופטימלי לשימוש לצורך איחויים צרוויקליים. הוא מוסיף כי במחקר משנת 2003 נבחרו חולים שאינם מעשנים וללא בעיות רפואיות גדולות ולכן ניתן היה להניח כי במסגרת הטיפול הרפואי האמיתי יחוייב מתן טיפול במינון גבוה מ-0.6 מ”ג.

ד”ר Glassman מציין כי בהתבסס על מידע המצוי בספרות ועל ניסיון החוקרים לא קיימת סיבה לחשוב שהעלאת המינון תוביל להופעת בעיות וכי שימוש ב-40 מ”ג בעמוד בשדרה הלומבארי הפוסטריורי לא גרר בעיות, בעוד המינון באיחוי הצרוויקלי הועלה רק ל-2.1 מ”ג במסגרת המחקר.

למרות זאת, נמצא כי מינון של 2.1 מ”ג הינו גבוה מדי. נפיחות בצוואר עם קשיים בנשימה ובבליעה היתה בעיה שכיחה למדי בקרב 151 החולים שעברו איחוי צרוויקלי אנטריורי עם rhBMP-2 בין השנים 2003-2004. למרבה המזל, היה סיבוך זה שנמשך לרוב 4-5 ימים זמני ומתון ברוב המקרים.

ד”ר Glassman מסכם כי ברור ש-rhBMP-2 פועל וכי הוא סבור שיש ערך לשימוש בו במקרים של איחוי צרוויקלי שבהם ישנו קושי בהחלמה, אך יש לצמצם את השימוש בו ולהפחית את המינון.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה