אורתופדיה-פיזיותרפיה

משך הזמן עד לניתוח עשוי להשפיע על הצלחת הטיפול בחולים עם זיהום סביב שתל מפרק לאחר ניתוח החלפת ברך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

עיכוב של למעלה מ-48 שעות מהאשפוז עד להטריה וטיפול אנטיביוטי (DAIR, או Debridement, Antibiotic, and Implant Retention) מלווה בעליה של כמעט פי תשע בסיכון לניתוח חוזר עקב זיהום סביב שתל מפרק וסיכון גבוה פי 48 לסיבוכים לאחר-ניתוח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 121 משתתפים שעברו פרוצדורת DAIR לטיפול בזיהום סביב המפרק לאחר ניתוח החלפה מלאה של הברך. התוצאים שנבחנו כללו את שיעור הניתוחים החוזרים, אשפוז חוזר לאחר 90 ימים ושיעורי תמותה.

מהנתונים עולה כי מרווח זמן של מעל 48 שעות מהאשפוז עד להטריה ניתוחית וטיפול אנטיביוטי מלווה בסיכון מוגבר לניתוח חוזר בשל זיהום סביב מפרק תותב וסיבוכים לאחר-ניתוח. בנוסף, זוהה קשר בין ריכוזי המוגלובין נמוכים יותר לפני הניתוח ובין סיכון מוגבר לאשפוז חוזר בתוך 90 ימים.

בקרוב למחצית מהחולים במחקר עם עיכוב של למעלה מ-48 שעות מהאשפוז ועד לפרוצדורת DAIR לא הייתה סיבה ברורה לעיכוב בהשלמת הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מרווח הזמן מהאשפוז עד להשלמת הטריה וטיפול אנטיביוטי עשוי להשפיע משמעותית על שיעורי סיבוכים והתערבויות ניתוחיות חוזרות בשל זיהום סביב מפרק תותב בחולים לאחר החלפת ברך. הם קוראים למנתחים לעודד העברה מהירה לחדר ניתוח של חולים עם אבחנה זו מרגע פנייתם לטיפול רפואי.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה