אורתופדיה-פיזיותרפיה

זיהום סביב שתל מפרק לאחר החלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לתמותה תוך עשור (J Bone Joint Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone & Joint Surgery עולה כי זיהום סביב מפרק תותב לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בתוך עשר שנים.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים ממאגר Institute for Clinical Evaluative Sciences אודות 175,432 מבוגרים שעברו ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של הירך. התוצא העיקרי היה תמותה מכל-סיבה בתוך עשר שנים ממועד ניתוח הירך. הם השלימו ניתוח מותאם שכלל חולים עם וזיהום סביב מפרק תותב וחולים ללא זיהום דומה בתוך שנה מהחלפת מפרק הירך. עוד הושלמו שלושה ניתוחי רגישות: אחד בו החולים הותאמו לפי המנתח העיקרי בפרוצדורה הראשונה, אחד שכלל חולים מתחת לגיל 60 שנים ואחד להערת הקשר בין דלקת ריאות בתוך 30 ימים מהניתוח ותמותה בתוך עשר שנים.

מדגם המחקר כלל 868 חולים שעברו ניתוח בשל זיהום סביב מפרק תותב להחלפת המפרק בתוך שנה מניתוח החלפה מלאה של הירך.

החוקרים מדווחים על שיעורי תמותה בתוך עשר שנים של 11.4% מהחולים עם אבחנה של זיהום סביב מפרק תותב בתוך שנה מניתוח החלפה מלאה של הירך, בהשוואה ל-2.2% מהחולים ללא זיהום דומה. בנוסף, בחולים עם זיהום סביב מפרק תותב תועדו שיעורי תמותה גבוהים יותר לאחר עשר שנים בהשוואה לאלו ללא זיהום דומה לאחר התאמה לאותו מנתח ראשי. הממצאים נותרו על כנם לאחר הוצאת חולים מתחת לגיל 60 שנים. יתרה מזאת, לא זוהה קשר בין דלקת ריאות לאחר-ניתוח ובין הסיכון לתמותה לאחר עשר שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון סביב מפרק תותב בתוך שנה מהחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בעליה של למעלה מפי חמש בסיכון לתמותה בתוך עשור. נתונים אלו עשויים לסייע בפיתוח מאמצים למניעה, אבחנה וטיפול בזיהומים סביב מפרק תותב.

J Bone Joint Surg, May 9, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה