אורתופדיה-פיזיותרפיה

סמנים בדם מנבאים הופעת אוסטיאוארתריטיס של הברך שנים טרם הופעת סימני המחלה (Sci Adv)

מספר קטן שך סמנים בדם עשוי לסייע בזיהוי מטופלים אשר יפתחו אוסטיאוארתריטיס של הברכיים עד שמונה שנים לפני הופעת סימני המחלה בבדיקות הדמיה, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Science Advances.

החוקרים בחנו דגימות דם מנשים מהאוכלוסייה הכללית בלונדון, אשר עברו בדיקות שנתיות להערכת אוסטיאופורוזיס ואוסטיאוארתריטיס. הם בחנו נשים בסיכון נמוך לאוסטיאוארתריטיס של הברך בבדיקות הדמיה, ללא גורמי סיכון מסורתיים לאוסטיאוארתריטיס של הברך דוגמת היסטוריה של חבלה מג’ורית לברך, ניתוח ברך, או אוסטיאוארתריטיס של היד או הברך הנגדית.

במסגרת המחקר נכללו 100 נשים שפיתחו בהמשך אוסטיאוארתריטיס של הברך ו-100 ביקורות שהותאמו לפי גיל ומדד מסת גוף. המשתתפות היו בגיל ממוצע של 54 שנים ומדד מסת גוף ממוצע של 26. החוקרים השלימו הערכה של חלבונים בדם באמצעות בדיקות ספקטרומטריה והתבססו על טכנולוגיית לימוד מכונה לזיהוי החלבונים אשר ניבאו בצורה הטובה ביותר הופעת אוסטיאוארתריטיס.

בסופו של דבר, החוקרים התמקדו בשישה חלבונים העשויים להבחין בצורה הטובה ביותר בין נשים אשר פיתחו בהמשך סימנים הדמייתיים לאוסטיאוארתריטיס של הברך ובין הביקורות עד שמונה שנים לפני עדות הדמייתית לשינויים אלו.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מספקים הוכחות נוספות לכך שישנו שלב טרום-הדמייתי לאוסטיאוארתריטיס והתוצאות מספקות מידע חשוב העשוי לסייע בהבנת האירועים המולקולריים של מחלה מוקדמת וייתכן כי ניתן יהיה לפתח גישות טיפול תרופתי ממוקדות-מחלה לשלב קדם-קליני של אוסטיאוארתריטיס.

Sci Adv, April 26, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה