אורתופדיה-פיזיותרפיה

abatacept לאנשים בסיכון לפתח דלקת מפרקים שגרונית (ACR)

מחקר הראה תוצאות מעודדות בטיפול ב-abatacept לאנשים בסיכון לדלקת מפרקים שגרונית, כך הוצג במפגש הקולג' האמריקאי לראומטולוגיה

מחקר פאזה 2b הראה תוצאות מעודדות בטיפול ב-abatacept לאנשים בסיכון לפתח דלקת מפרקים שגרונית (RA), כך הוצג במפגש השנתי של הקולג’ האמריקאי לראומטולוגיה (ACR).

המחקר היה מחקר אקראי מבוקר פלצבו שבחן את הטיפול ב-abatacept במטופלים בשלב הפרה-קליני של דלקת פרקים שגרונית ב-31 מרכזים רפואיים בבריטניה ובהולנד. הקבוצה בסיכון כללה גברים ונשים בני 18 ומעלה עם ארתרלגיה עם מאפיינים דלקתיים, וחיוביים ל-ACPA ול-RF, או עם ACPA בטיטר גבוה.

משתתפי המחקר חולקו באקראי ביחס של 1:1 לקבלת 52 זריקות תת עוריות שבועיות של פלצבו או 125 מ”ג abatacept והיו במעקב במשך 52 שבועות נוספים. בקרב 103 חולים בזרוע הפלצבו ו-110 חולים בזרוע הטיפול, ל-73% מהמשתתפים היה ציון דופלר של 0, מה שמרמז על רמות מינימליות של סינוביטיס תת-קלינית פעילה.

התוצא העיקרי שנבדק בניסוי היה זמן להתפתחות דלקת מפרקים הנראית קלינית לפחות בשלושה מפרקים, או עמידה בקריטריונים של ה-ACR עבור דלקת מפרקים שגרונית, המוקדם מביניהם במהלך 24 חודשי מעקב, עם דלקת מפרקים שאושרה באולטראסאונד.

לאחר 52 שבועות, הודגמו כ-30 אירועים בזרוע הפלצבו (29%) ו-7 בזרוע הטיפול (6%), בעוד שבשבוע 104, היו 38 אירועים בזרוע הפלצבו (37%) ו-27 בזרוע הטיפול (25%). הבדל זה משקף זמן ההישרדות הממוצע ללא דלקת מפרקים בין זרועות של 99.2 ימים לטובת הטיפול (P = .002).

החוקרים לא כללו במחקר אנשים עם דלקת מפרקים שניתן לראותה קלינית, או היסטוריה של דלקת מפרקים דלקתית כפי שהוערכה על ידי ראומטולוג, כמו גם אנשים עם היסטוריה או טיפול נוכחי ב-DMARDs, או קורטיקוסטרואידים. הם גם לא כללו אנשים עם מחלות נלוות שבעקבותיהן הם מקבלים טיפול מדכא חיסוני או מווסת חיסוני, מטופלים שקיבלו חיסון חי בשלושת החודשים הקודמים, וכן נשים בהריון או מניקות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה