אורתופדיה-פיזיותרפיה

סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הקרסול (הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society)

בחולים עם סוכרת סיכון גבוה יותר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הקרסול, כולל ניתוח חוזר עקב זיהום מפרק, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קטנים בעבר מצאו כי סוכרת מלווה מוגבר לסיבוכים לאחר-ניתוח. כעת הם השלימו ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים ממאגר PearlDiver Patient Record Database אודות 8,317 חולים, מהם 345 עם אבחנה של סוכרת, אשר עברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הקרסול, במטרה לקבוע אם לסוכרת השפעה על הסיכון לסיבוכים לאחר 90 ימים ולאחר חמש שנים מהניתוח.

מהנתונים עולה כי בחולים עם סוכרת תועד סיכון מוגבר לאירוע מוחי לאחר 90 ימי מעקב. עם זאת, זיהומים באתר הניתוח, הפרעות קצב לב כולל פרפור פרוזדורים, דלקת ריאות וזיהומים בדרכי השתן, לא היו נפוצים יותר לאחר ניתוח רב-משתני.

הממצאים הצביעו על עליה של 363% בסיכון לניתוח חוזר של מפרק מזוהם ועליה של 95% בסיכון לזיהום סביב מפרק תותב לאחר חמש שנות מעקב בחולים עם סוכרת. בחולים עם סוכרת תועדו שיעורי היארעות מצטברים של ניתוחים חוזרים בשל מפרק מזוהם של 1.4% לעומת 0.4% באלו ללא סוכרת. בחולי סוכרת שיעורי היארעות זיהום סביב המפרק עמדו על 7.3% לעומת 3.9% בקרב חולים ללא סוכרת.

החוקרים קוראים לכלול במרשמי חולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הקרסול לאסוף נתונים אודות המוגלובין מסוכרר לפני הניתוח ולאורך זמן לאחר הניתוח במטרה להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על הסיכון לזיהום ואילו חולי סוכרת בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים אלו.

לסיכום, ממצאי המחקר מעידים כי סוכרת עשויה להיות מלווה בסיכון מוגבר משמעותית לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת מפרק הקרסול.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה