אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם יש יתרון לירידה במשקל לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך? (J Arthroplasty)

ירידה במשקל הגוף לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך אינה מובילה לשיפור תוצאות ההתערבות הניתוחית בחולים עם השמנת-יתר בדרגה II ו-III, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 2,110 חולים שעברו ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של מפרק הברך בין 2015 עד 2020. הם חישבו את מדד מסת הגוף שנה לפני הניתוח, שישה חודשים לפני הניתוח וביום הניתוח. תוצאים אחרים שנבחנו כללו את שיעור הניתוחים החוזרים וזיהומים מפרק תותב.

מהנתונים עולה כי לירידה קדם-ניתוחית של למעלה מ-5% במדד מסת הגוף שנה אחת לפני הניתוח ושישה חודשים לפני הניתוח לא הייתה השפעה על היארעות ניתוחים חוזרים או זיהומי מפרק תותב בחולים עם השמנה בדרגה II או III. עוד עולה מהנתונים כי בקרב חולים עם השמנה בדרגה I בהם תועדה ירידה במשקל שישה חודשים לפני הניתוח נרשם סיכון מוגבר לסיבוכים, בהשוואה לביקורות תואמות בהם נרשמה ירידה במשקל שנה לפני הניתוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם השמנה בדרגה II או III לא תוארה תועלת או נזק לירידה במשקל לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך. באשר לחולים עם השמנה בדרגה I או פחות מכך, המופנים לניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך, יש להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את הסיכונים האפשריים הכרוכים בירידה במשקל טרם ההתערבות הניתוחית.

J Arthroplasty, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה