אורתופדיה-פיזיותרפיה

זיהום סביב מפרק תותב משפיע לרעה על איכות החיים ותפקוד יומיומי (J Arthroplasty)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty עולה כי זיהום סביב מפרק תותב מלווה בסיכון מוגבר לקשיי תפקוד יומיומי וקשיים בחזרה לעבודה עם פגיעה באיכות החיים של החולים, כאשר קרוב לרבע מהחולים עם זיהום כרוני התחרטו על ההחלטה לעבור את הניתוח.

במסגרת המחקר הרטרוספקטיבי השלימו החוקרים הערכה של 318 חולים (גיל ממוצע של 64 שנים) עם זיהום אקוטי או כרוני סביב מפרק תותב לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך, אשר עברו ניתוח חוזר להחלפת מפרק מלאה והיו במעקב למשך לפחות שנה אחת.

מבין כלל החולים שנכללו במחקר, 39.6% דיווחו על מצב גופני גרוע יותר; 38.5% דיווחו על איכות חיים גרועה יותר; 35.3% דיווחו על שביעות רצון נמוכה יותר בכל הנוגע לחיי החברה ו-25.2% דיווחו על מצב נפשי גרוע יותר.

חולים עם זיהום כרוני סביב מפרק תותב דיווחו על חוסר יכולת להשלים פעילויות גופניות יומיומיות, כאשר 23% מהחולים דיווחו כי התחרטו על ההחלטה לעבור ניתוח להחלפת המפרק.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בחולים המועדים יותר לקשיים בהתמודדות עם המוגבלות והחזרה לעבודה ותפקוד יומיומי. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של הדרכת החולים והתאמת ציפיות לנטל הכרוך בטיפול במקרים של זיהום כרוני סביב מפרק תותב.

J Arthroplasty, June 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה