אורתופדיה-פיזיותרפיה

היסטוריה של ניתוח מניסקוס מעלה את הסיכון לשחזור רצועה צולבת קדמית באותו צד (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons)

בחולים עם היסטוריה של ניתוח מניסקוס תועד סיכון מוגבר לשחזור רצועה צולבת קדמית באותו צד בשלב מאוחר יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons. הסיכון הגבוה ביותר לשחזור רצועה צולבת קדמית תועד בקרב חולים עם קרע ידית דלי של המניסקוס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נערכו מחקרים רבים להערכת הקשר בין ניתוחי רצועה צולבת קדמית ומניסקוס והתמקדו בשאלת הסיכון לקרע מניסקוס בחולים לאחר ניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר ההפוך, כלומר, האם קיים סיכון מוגבר לניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית בחולים עם היסטוריה של קרע מניסקוס.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 106,185 קרעי מניסקוס מבודדים בחולים בגילאי 10-40 שנים, שעברו תיקון מניסקוס או כריתת מניסקוס בין 2015 עד 2020. הם אספו נתונים אודות ניתוחי שחזור רצועה צולבת קדמית עד חמש שנים לאחר ניתוח מניסקוס.

שיעור החולים באוכלוסייה שעברו לראשונה ניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית עמד על 0.2%. מהנתונים עולה כי בחולים לאחר קרע מניסקוס מבודד מסוג ידית דלי תועד סיכון מוגבר משמעותית לניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית בתוך חמש שנים, בהשוואה להיארעות ניתוחי שחזור רצועה צולבת קדמית באוכלוסייה (יחס סיכויים של 8.54).

החוקרים מוסיפים עוד כי בחולים עם קרע ידית דלי מדיאלי (יחס סיכויים של 10.87) ובחולים ללא קרע ידית דלי (יחס סיכויים של 3.66) תועד סיכון מוגבר משמעותית לניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית בתוך חמש שנים. בחולים עם קרע ידית דלי מדיאלי שעברו ניתוח מניסקוס תועד הסיכוי הגבוה ביותר לשחזור רצועה צולבת קדמית בעתיד (יחס סיכויים של 17.53).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם קרע מניסקוס מסוג ידית דלי סיכון גבוה יותר לניתוח בשלב מאוחר יותר לשחזור רצועה צולבת קדמית, בהשוואה לפגיעות אחרות במניסקוס.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה ב-Healio

2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה