אורתופדיה-פיזיותרפיה

ההשפעות של סידן פחמתי אמורפי (ACC) על ביצועי אימוני כח בקרב נשים (nutrients)

מחקר חדש הראה כי נטילת סידן פחמתי אמורפי ( ACC) הינה בעלת אפקט ארגוגני שבא לידי ביטוי בעליית הכוח המקסימלי, שניתן כנראה לייחס לרכיבי הסידן ו/או הפחמן.

מחקר חדש שפורסם מגזין המדעי- nutrients ב- 19 בינואר 2023, הראה כי נטילת סידן פחמתי אמורפי (ACC – Amorphous Calcium Carbonate) (pH ספורט) הינה בעלת אפקט ארגוגני (משפר ביצועי ספורט) שבא לידי ביטוי בעליית הכוח המקסימלי, שניתן כנראה לייחס לרכיבי הסידן ו/או הפחמן.

לעיתים קרובות,השימוש בתוספי סידן נועד להשיג את רמת הסידן המומלצת, ובהתאם לכך, מטא -אנליזות שונות הגיעו למסקנה שנטילת תוסף סידן לטווח ארוך (מעל 12 חודשים) יעילה בשיפור חוזק העצם, במיוחד בשילוב עם ויטמין D. רוב המחקרים העוסקים בתוסף סידן פחמתי אמורפי בוצעו על אוכלוסייה מבוגרת ולעיתים בשילוב עם ויטמין D, כך שמעט מחקרים עסקו ביעילותו של התוסף על ביצועי שרירים או התאוששות מפעילות גופנית בקרב ספורטאים ואנשים המבצעים פעילות גופנית.

במסגרת המחקר, נבדקה ההשפעה של נטילת ACC במשך 9 שבועות 1000 מ”ג ליום ואימוני כח על מספר החזרות המקסימלי שניתן לבצע בפעם אחת (אר. אם 1)

המחקר כלל 31 נשים (ממוצע גילאים 7.3 ± 33.1 שנים) שחולקו באופן אקראי לקבוצת התערבות שקיבלה את התוסף ACC (ACC, n = 14) ולקבוצת ביקורת שקיבלה פלצבו (PL, n = 17). בתחילת המחקר ובסופו, כעבור 9 שבועות, המשתתפות עברו אנתרופומטריה (מדידת גוף האדם או חלקיו) ומילאו שאלון תדירות צריכת מזון לאומי (FFQ) ושאלונים בנושא פציעות ספורט. כמו כן, נמדדו ערכי 1-RM עבור תרגילי סקוואט אחורי ולחיצת חזה.

תוצאות המחקר הראו כי כל המשתתפות שיפרו באופן מובהק (p=0.01) את ערכי ה-1-RM של תרגילי הסקוואט האחורי ולחיצת החזה. עם זאת, ההפרש בין ה-1-RM הסופי להתחלתי (Δ1-RM) בקרב קבוצת ההתערבות היה גבוה יותר באופן מובהק מאשר בקבוצת הביקורת. דבר זה בא לידי ביטוי בק”ג (p = 0.049), במסת גוף (p = 0.042), או במסת הגוף הרזה (p = 0.035). יש לציין כי לא היו הבדלים מובהקים (בין הקבוצות או בתוכן) בערכים האנתרופומטריים או בתוצאות השאלונים.

לפרטים, מידע נוסף ורכישת המוצר –
https://bit.ly/PH_Sport

למאמר ב- mdpi
https://www.mdpi.com/2072-6643/15/3/538

5 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה