אורתופדיה-פיזיותרפיה

שליש מהחולים עם Giant Cell Arteritis שאושפזו לבית חולים שבו לאשפוז בתוך חצי שנה (Arthritis Care & Res)

אשפוז

בחולים עם אבחנה של Giant Cell Arteritis (או GCA) ייתכן צורך גבוה מהצפוי בטיפול אקוטי ולא-מתוכנן, כאשר עד שליש מהחולים שאושפזו לבית חולים בשל GCA שבו לאשפוז חוזר בתוך שישה חודשים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות התוצאות בחולים שאושפזו עם GCA. זיהוי מאפייני החולים בסיכון גבוה לאשפוזים תכופים ואשפוז ממושך בבית החולים, עשוי לסייע בהתערבויות ממוקדות בחולים בסיכון ומוגבר ולצמצם הוצאות טיפול רפואי.

להערכת היקף האשפוזים החוזרים, גורמי סיכון ותוצאות אשפוז בחולים עם GCA אספו החוקרים נתונים אודות חולים בגילאי 50 שנים ומעלה שאושפזו בשל GCA ונכללו במאגר National Readmission Database בשנת 2017.

החוקרים הגדירו תקופה בסיכון בין מועד האשפוז לבית החולים ועד 31 בדצמבר, 2017, או תמותה. התוצאים העיקריים כללו את הסיכון לאשפוז חוזר לאחר חודש, שלושה חודשים ושישה חודשים מהאשפוז הראשון, היקף האשפוזים השנתי ועלות האשפוזים, כמו גם את שיעור החולים שהלכו לעולמם באשפוז.

מדגם המחקר כלל 1,206 חולים שאושפזו בשל GCA. מבין אלו, 13% חוו סיבוכים עיניים בעת האשפוז הראשוני. החוקרים מדווחים כי 3% מהחולים הלכו לעולמם במהלך תקופת המחקר ו-34% אושפזו בשנית לבית החולים בתוך שישה חודשים מהאשפוז הראשוני. הסיבות הנפוצות ביותר לאשפוז חוזר כללו זיהומים ומחלות לב וכלי דם. עישון והשמנה היו הגורמים שנקשרו באופן המשמעותי ביותר עם הסיכון לאשפוז חוזר.

החוקרים כותבים כי ממצאי מחקר זה של חולים שאושפזו עם GCA מעידים על שיעורים גבוהים של ניצול שירותי בריאות באופן לא-מתוכנן. זיהומים ומחלות לב וכלי דם, ייתכן על-רקע חשיפה ממושכת לקורטיקוסטרואידים, הינם גורמים מובילים לאשפוזים חוזרים.

 

Arthritis Care & Res, Dec 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה