אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואת תוצאות ארתרופלסטיה דו-צדדית של הקרסול אל מול ניתוח בשלבים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society עולה כי בידיים מיומנות ובחולים מתאימים, ארתרופלסטיה דו”צ מלאה של הקרסול המבוצעת בו-זמנית הדגימה תוצאות דומות לפרוצדורה המבוצעת בשלבים בחולים עם אוסטיאוארתריטיס דו”צ בשלב סופני.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם אוסטיאוארתריטיס בשלב סופני בשני הקרסוליים מהווים אוכלוסייה מיוחדת ואין דיווחים קודמים אודות תוצאות ניתוח דו”צ משולב לעומת ניתוח בשלבים וזו הייתה מטרת המחקר הנוכחי.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה השוואתי שכלל 50 חולים בגיל ממוצע של 64.3 שנים, אשר עברו ארתרופלסטיה ראשונית מלאה של קרסול בין 2007 ו-2019 והיו במעקב לאורך ממוצע של 52.2 חודשים. מרווח הזמן הממוצע בין הניתוחים עמד על 17.5 חודשים באלו שעברו ניתוח ארתרופלסטיה של הקרסול בשלבים.

מהנתונים עולה כי לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בהערכת מדדי כאב, תוצאים לפי דיווח המטופל או סיבוכים בתר-ניתוחיים. בקרב חולים שעברו את הפרוצדורה במקביל שיעור הסיבוכים הבתר-ניתוחיים עמד על 22% ושיעור הניתוחים החוזרים עמד על 6%, בעוד שבקרב אלו שעברו את הניתוח בשלבים תועד שיעור סיבוכים בתר-ניתוחיים של 24% ושיעור ניתוחים חוזרים של 5%.

החוקרים מציינים כי שיעורי ההישרדות ללא-ניתוח חוזר עמדו על 94% לאחר שנתיים ועל 88% לאחר חמש שנים בזרוע הניתוח במקביל, בהשוואה לשיעורים של 96% לאחר שנתיים ו-90% לאחר חמש שנים בקרב אלו שעברו את הפרוצדורות בשלבים. בשתי הקבוצות תועדו שיעורי הישרדות ללא-כישלון של 100% לאחר שמונה שנים מהניתוח.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת תוצאות ארתרופלסטיה דו”צ של הקרסול בו-זמנית, בהשוואה לפרוצדורה המבוצעת בשלבים, כולל הבדלים בהרדמה, משך ניתוח, משך האשפוז, זמן החלמה ועלות כוללת.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה