אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול אנטיביוטי פומי יעיל כמו טיפול תוך-ורידי לזיהומים סביב מפרק תותב (Open Forum Infectious Diseases)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases עולה כי טיפול אנטיביוטי פומי יעיל כמו טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי כנגד זיהומים סביב מפרק תותב ומהתוצאות עולה כי במקרים מתאימים ניתן לשקול החלפה מוקדמת מטיפול תוך-ורידי לטיפול פומי.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התמקד בחולים בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה של זיהום סביב מפרק תוצב של הירך או הברך, אשר עברו הטריה (Debridement and Implant Retention)  בין תחילת שנת 2008 ועד סוף שנת 2018 במאיו קליניק. התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי כישלון פרוצדורת DAIR.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 247 מקרים של זיהום סביב מפרק תותב לאורך חציון מעקב של 4.4 שנים מפרוצדורת DAIR. מהנתונים עולה כי שיעורי ההיארעות המצטברים של כישלון DAIR לאחר חמש שנים עמדו על 28.1% (65 חולים). לאחר מכן, החוקרים בחנו את משך הטיפול האנטיביוטי התוך-ורידי ומשך הטיפול האנטיביוטי הפומי כמו גם את מקרי זיהום מפרק תוצב בחיידק סטאפילוקוק.

החוקרים קבעו כי לא זוהה קשר בין משך הטיפול האנטיביוטי התוך-ורידי ובין שיעורי כישלון טיפול (p=0.119). עם זאת, משך קצר יותר של טיפול אנטיביוטי פומי לאחר מכן לווה בסיכון מוגבר לכישלון (יחס סיכון של 3.50, רווח בר-סמך 95% של 1.48-8.25).

מהנתונים עולה כי המשתתפים במחקר זה היו ברובם תחת טיפול אנטיביוטי פומי לא-מוגבל בזמן כך שלא ניתן להשלים הערכה של המשך האופטימאלי של דיכוי כרוני.

באשר למקרים של זיהום סטאפילוקוק סביב המפרק התותב, החוקרים קבעו כי הן השימוש במשטר מבוסס על Rifampin והן משך טיפול ארוך יותר נקשרו עם סיכון נמוך יותר לכישלון (P=0.025). הם מוסיפים כי לא היה קשר מובהק סטטיסטית בין שימוש בתרופות ממשפחת פלאורוקווינולונים ובין הסיכון לכישלון הטיפול (יחס סיכון של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.31-1.24).

בסיכומו של דבר, ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקרים קודמים לפיהם טיפול אנטיביוטי פומי יעיל כמו טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי בחולים עם זיהום סביב מפרק תותב. לאור זאת, במקרים מתאימים ניתן לשקול החלפה מוקדמת מטיפול תוך-ורידי לטיפול פומי.

 

Open Forum Infectious Diseases, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה